نقش اساسی قزوین در تولید غذای کشور

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: یکی از افتخارات استان قزوین این است که در تولید غذای کشور نقش اساسی دارد و در شرایط فعلی اقتصادی دنیا و کشور بسیار پراهمیت است و می تواند استان را در کانون توجه قرار دهد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش مرغ تخمگذار رفا گستران پیروز آبیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان در تولید تخم مرغ، مرغ اجداد و جوجه کشی جزو استان هایی است که حرف برای گفتن دارد و در مرغ اجداد وضعیت استان بی رقیب و منحصر به فرد است.

اعلایی گفت: در شرایط جدید اقتصادی کشور و اجرای اصلاح نظام یارانه ای، واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ خود را آماده فضای جدید می‌کنند و دولت حمایت های لازم را برای ارتقای بهره وری و ایجاد ظرفیت های موجود انجام می‌دهد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با اجرای فضای جدید شاهد یک اقتصاد رقابتی در بین واحدهای تولیدی خواهیم بود و امیدواریم این واحدها بتوانند فضای تولیدی بهتری را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: طرح اصلاح یارانه ها برای تعدادی از کالاها بوده است، باتوجه به اینکه این طرح در تقاضا تاثیرگذار بوده است واحدهای عرضه کننده، کالاهای مورد نیاز را با میزان کمتری تهیه می کنند و مشکلی به آن معنا وجود ندارد  و کالا به میزان کافی وجود دارد.

وی در خصوص آلودگی هوا در قزوین اظهار داشت: برای کاهش آلودگی برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است و از امروز بخشی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی که سوخت مازوت مصرف می کردند محدود شده و پیگیر هستیم سهم بیشتری از گاز را در اختیار این نیروگاه قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا