تاکید رئیس سازمان توسعه تجارت بر جلوگیری از خام فروشی

ریال نیوز : رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، در بازدید از کارخانه ذوب آهن پاسارگاد بر لزوم تکمیل زنجیره تولید تمامی محصولات و جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد.

به گزارش ریال نیوز، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بازدید از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار اظهار داشت: این مجتمع یکی از صنایع بخش خصوصی است که در بازه کوتاه مدت به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص تکمیل زنجیره ارزش محصولات عنوان کرد: بارها و بارها ایشان بر جلوگیری از خام فروشی مواد تاکید کردند و بهترین نحوه شکل گیری زنجیره یک محصول آن است که یکجا و یکپارچه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر توجیه پذیری اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در تکمیل زنجیره تولید اذعان داشت: بخش خصوصی با دنبال و پیگیری کردن شهرک تخصصی فولاد در کنار مجتمع ذوب آهن پاسارگاد می‌تواند نمونه واقعی یک زنجیره ارزش محصول باشد.

وی با بیان این که باید از صادرات محصولات مواد خام و نیمه خام جلوگیری کرد تا بتوان از ارزش افزوده ناشی از تکمیل زنجیره ارزش محصولات استفاده کرد، گفت: با شکل گیری شهرک تخصصی فولاد و تکمیل زنجیره ارزش فولاد می توانیم الگویی برای سایر نقاط کشور داشته باشیم.

پیمان پاک با تاکید بر اهمیت صنایع پایین دستی خاطرنشان کرد: با تکمیل زنجیره ارزش محصولات از جمله فولاد، جلوی واردات بسیاری از محصولات دیگر به کشور گرفته خواهد شد.

در این بازدید، غلامعلی رحیمی مظفری نماینده کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران را همراهی می کردند.

منبع : روابط عمومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا