پلیس فتا به دنبال کلاهبرداران ۲۰ میلیون دلاری

ریال نیوز : پلیس فتا تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی اعضای باند کلاهبرداری که به بهانه فروش ارزهای دیجیتال صدها نفر را فریب داده و حدود 20میلیون دلار کلاهبرداری کرده‌اند آغاز کرده‌ است.

به گزارش ریال نیوز ، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت چند نفر از شهروندان در دادسرای ناحیه 31رسیدگی به جرائم رایانه‌ای آغاز شد. شاکیان مدعی بودند که در دام یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری گرفتار شده‌اند اما به‌دلیل اینکه همه مراحل پرداخت پول‌شان به‌صورت آنلاین بوده به درستی نمی‌دانند که کلاهبرداران چه کسانی هستند. یکی از مالباختگان که از قضا وکیل دادگستری است در این‌باره گفت: من از مدت‌ها قبل در کنار شغلم، خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم انجام می‌دهم. مدتی قبل در فضای مجازی با شرکتی آشنا شدم که مدعی بود از طریق رباتی که در اختیار دارد و با استفاده از اختلاف قیمت و نوسان ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها به مشتریانش سود می‌رساند. من هم چون قبلا از این طریق سود خوبی نصیبم شده بود جذب این شرکت شدم.

او ادامه داد:‌ نحوه کار ربات این شرکت به این شکل بود که قیمت فروش رمزارز همه صرافی‌ها را در اختیار داشت و وقتی مثلا متوجه می‌شد یک صرافی رمزارزی را ارزان‌تر می‌فروشد آن را می‌خرید و همان موقع به صرافی دیگر می‌فروخت. این کار تقریبا ریسکی نداشت و سود خوبی هم نصیب ما می‌کرد. از طرفی تبلیغات گسترده این شرکت در سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر و حتی برخی مکان‌های عمومی باعث شده بود که به آن اعتماد کنم.

شاکی در ادامه گفت: این شرایط برای مدتی ادامه داشت و موجودی حساب من در شرکت روزبه‌روز بیشتر می‌شد تا اینکه تصمیم گرفتم پولم را برداشت کنم. با اینکه من پول زیادی در آنجا داشتم اما به من گفته شد که روزانه فقط می‌توانم 500دلار از حسابم برداشت کنم. من هم این کار را انجام دادم اما پس از 3روز حسابم مسدود شد و مسئولان شرکت که هیچ وقت آنها را ندیده بودم و ارتباطم با آنها از طریق چت کردن بود پاسخی به من ندادند.

رمزارز قلابی
اما ترفند اعضای این باند فقط به این کار منحصر نبود و بررسی اظهارات سایر شاکیان نشان داد آنها از شگردهای مختلفی برای سرکیسه کردن طعمه‌های‌شان استفاده می‌کنند. ازجمله این ترفندها فروش ارز دیجیتال قلابی بود. یکی دیگر از مالباختگان که با این شیوه حدود 3میلیارد تومان از او کلاهبرداری شده در این‌باره گفت: من از طریق دوستانم با این شرکت آشنا شدم. آنها رمزارزی را معرفی کردند که قیمت خوب و روند صعودی داشت و سود خوبی نصیبم می‌کرد. به همین دلیل حدود 3میلیارد تومان از این رمزارز خریدم. او ادامه داد:‌ از آن به بعد کارم شده بود کنترل لحظه به لحظه ارزش رمزارزهایم. لحظه به لحظه ارزش آن بیشتر می‌شد و سود زیادی به حسابم مجازی‌ام می‌آمد. برای مدتی بدون اینکه بتوانم پولی برداشت کنم این روند ادامه داشت تا اینکه یک روز صبح وقتی حساب مجازی‌ام را کنترل کردم متوجه شدم که ارزش رمزارزهایم صفر شده است. این اتفاق به این معنا بود که نه‌تنها سودی نصیبم نشده بلکه 3میلیارد تومان سرمایه اولیه‌ام هم از بین رفته بود. شوکه شده بودم و به درستی نمی‌دانستم که چه اتفاقی افتاده و وقتی به مسئولان شرکت اعتراض کردم این اتفاق را گردن فرد دیگری انداختند.

شاکی در ادامه گفت: متأسفانه در این مدت من افراد زیادی مثل اعضای خانواده و دوستان و همکارانم را برای سرمایه‌گذاری در این شرکت تشویق کرده بودم و حدود 15میلیارد تومان از طریق من وارد این شرکت شده بود و تنها راهی که به فکرمان رسید شکایت در دادسرا بود.

براساس این گزارش پس از چند روز شمار شاکیان ‌این پرونده از 100نفر عبور کرد. این در حالی است که هنوز افراد زیادی شکایت خود را ثبت نکرده‌اند و شمار زیادی از مالباختگان در جریان آنچه اتفاق افتاده قرار ندارد. درحالی‌که مبلغ کلاهبرداری شده در این پرونده قریب به 20میلیون دلار تخمین زده می‌شود، تحقیقات پلیس برای شناسایی پشت پرده این پرونده ادامه دارد.

منبع : همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا