شبکه جهانی ولایت در ۶۰ کشور دنیا مخاطب دارد

ریال نیوز : مدیر موسسه جهانی ولایت با اشاره به فعالیت های ۱۳ ساله شبکه ولایت در راستای نشر معارف اسلامی گفت: این شبکه امروز در ۶۰ کشور دنیا مخاطب دارد و توسعه زبانی در دستور کار است.

به گزارش ریال نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی بعدازظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های شبکه جهانی ولایت در عرصه بین المللی اظهار داشت: مؤسسه جهانی ولایت تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید، ۱۳ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و از جمله اهداف اصلی این مؤسسه، نشر معارف اسلام و اهل بیت (ع) در عرصه جهانی بود.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت با بیان این‌که شبکه جهانی ولایت امروز در ۶۰ کشور دنیا دارای مخاطب است افزود: برنامه‌های شبکه جهانی ولایت به ۵ زبان زنده دنیا تولید و برای مخاطب در نقاط مختلف دنیا پخش می‌شود.

حجت الاسلام علوی ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از توان علمی طلاب و فضلا، بتوان معارف اسلامی و دستاوردهای حوزه علمیه را در ۵ قاره دنیا منتشر کرد.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت ابراز داشت: در حال حاضر طلابی از کشورهای مختلف جهان در شهر مقدس قم در حال تحصیل هستند و آموزش‌هایی به آنان در عرصه تبلیغ معارف اسلامی ارائه می‌شود تا این افراد بتوانند در بازگشت به سرزمین خود، نشر معارف الهی را دنبال کنند و در این زمینه شبکه جهانی ولایت آمادگی دارد تا پس از ارائه آموزش‌های مورد نظر به آنان، زیرساخت‌های رسانه‌ای را در اختیار این طلاب قرار دهد.

حجت الاسلام علوی در ادامه با بیان این که در جهان امروز، با حجم وسیعی از شبهات در خصوص مبانی دین و توحید مواجه هستیم افزود: تولیدات رسانه‌ای در راستای پاسخ به این حجم از شبهات اندک است و انتظار می‌رود برنامه‌ها و اقدامات جدی تری در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام علوی ابراز داشت: تمامی برنامه‌های شبکه جهانی ولایت با استفاده از گروه‌های تخصصی علمی، تهیه و تولید می‌شود و مجموعه شبکه ولایت از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت ادامه داد: بسیاری از برنامه‌هایی که از شبکه جهانی ولایت پخش می‌شود به صورت کتاب درآمده است و مباحثی که در این شبکه به مخاطبان ارائه می‌شود در سطحی است که هر یک از بینندگان پس از یک دوره می‌توانند در زمینه مبانی دینی و اعتقادی مسلط شوند و فارغ التحصیلی این عرصه شوند.

وی ادامه داد: در شبکه جهانی ولایت کیفیت برنامه‌ها در اولویت قرار دارد و تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه در راستای پرداختن به مباحث اعتقادی و پرورش فطرت انسان‌ها گام برداشت.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت ابراز داشت: هم اکنون شبکه آفریقایی زبان ولایت، از جمله پرمخاطب‌ترین شبکه‌های آفریقایی است و مخاطبان بسیاری در کشورهای مختلف این شبکه را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شبکه جهانی ولایت، توسعه زبانی در دستور کار است ابراز داشت: تلاش می‌شود تا برنامه‌هایی به ۱۲ زبان زنده دنیا که اکثر مردم دنیا را تحت پوشش قرار می‌دهد تهیه و تولید شود.

وی بیان داشت: استودیوی جدیدی برای تولید برنامه‌ها به زبان آذری در حال احداث است و برنامه‌های شبکه جهانی ولایت به زبان فارسی در ۴۶ کشور دنیا دارای مخاطب فعال است

و در زبان آفریقایی نیز هم اکنون مخاطبانی از ۱۲ کشور با این شبکه در ارتباط هستند.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت در ادامه ابراز داشت: ۸ گروه رصدی فعالیت‌های مؤسسه جهانی ولایت را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های رصدی بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ در راستای پاسخ به شبهات مختلف تولید و عرضه شده است.

حجت الاسلام علوی عنوان داشت: برنامه‌های شبکه جهانی ولایت برای رده سنی خاصی نیست و تلاش می‌شود تا برای همه گروه‌های سنی متناسب با آنان برنامه تولید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا