۱۲۰۰ میلیارد معافیت مالیاتی برای دانش بنیان ها

ریال نیوز : معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تنها ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان از ۹۰ درصد منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کرده‌اند و اغلب شرکت‌ها از این مزایا بی‌اطلاع هستند.

به گزارش ریال نیوز ، روح الله دهقانی فیروزآبادی، عصر شنبه در جلسه ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با اشاره به اینکه منابع مالی و حقوقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید مدل توریع استانی داشته باشد، اظهار کرد: ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور از ۹۰ درصد منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کرده‌اند.

وی عنوان کرد: دقیقاً شرکت‌هایی این مزایا را دریافت کرده‌اند که بیشتر در راهروهای معاونت‌ها و وزارتخانه‌ها رفت و آمد داشته‌اند ولی اکثر شرکت‌های دانش بنیان اصلاً از خدمات و مزایایی که معاونت فناوری ریاست جمهوری ارائه می‌دهد، خبر ندارند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از ۱۱۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد و برای اینکه تمام شرکت‌ها به صورت عادلانه بتوانند از این خدمات استفاده کنند باید برش استانی اقتصاد بنیان تهیه شود و در این برش استانی تعهدات معاونت علمی فناوری و همچنین استان‌ها به صورت کامل و دقیق مشخص شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر این‌که تهیه و ابلاغ برش استانی اقتصاد دانش بنیان تنها روش ممکن برای مردمی کردن اقتصاد در زمینه دانش بنیان است، تصریح کرد: در این روش فرماندهی برعهده استان‌ها خواهد بود.

تعهدات معاونت علمی ریاست جمهوری از این پس در قالب موافقت نامه و قراردادهای شفاف اجرا می‌شود

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به این‌که به استان‌ها اختیارات مشخص و منابع مشخص می‌دهیم، افزود: سال گذشته برای پرداخت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تعهدات معاونت علمی و فناوری گذشته بسیار سختی کشیدیم و از حالا به بعد نیز بر تعهدات خود خواهیم ماند اما در قالب موافقت نامه‌ها و قراردادهای مشخص و شفاف که در آن تعهدات دو طرف به صورت کامل مشخص باشد.

وی ادامه داد: کلمه تفاهمنامه در دوران فعلی بی‌ارزش شده و به همین دلیل در معاونت علمی دیگر تفاهمنامه با کسی امضا نخواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: برخی تفاهمنامه هایی که امضا می‌شود هیچ منبع مشخص مالی پشت آن وجود ندارد و احتمال محقق شدن آن بسیار کم است همچنین هر تعهدی که در زمینه پروژه‌های ساختمان سازی و … بوده است انجام نمی‌دهیم ولی تعهدات فناورانه را همچنان متعهد خواهیم بود و محکم و صریح اعلام می‌کنیم که تا وقتی کارآفرینان واقعی پای کار نیایند، متعهد به حمایت از آنها نخواهیم بود.

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان بر اساس واقعیت‌ها در حال تعیین است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این‌که رصدخانه اقتصاد دانش بنیان کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: گردش مالی و داد وستدهای مالی شرکت‌های دانش بنیان بر اساس واقعیت‌ها در حال تعیین است و براساس آن برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر ۸۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان معاف از مالیات شوند، معافیت آنها معادل ۸۰ میلیارد تومان خواهد شد، گفت: این در حالیست که معاونت علمی در سال گذشته ۱,۲۰۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی لحاظ کرده بر این اساس بخش اعظمی از این معافیت‌ها به شرکتهای دانش بنیان بزرگ تخصیص یافته است.

دهقانی اظهار کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان کمک به صندوقهای صنایع خلاق پیش‌بینی شده ولی صنایع خلاق را صنایع نوآور می‌دانیم یعنی باید ترکیب خلاقیت و فناوری داشته باشند و مخاطب ما صنایعی هستند که حتماً فناوری داشته باشند بر این اساس، صنایع دستی کشورمان باید از سوی متولیان حوزه خود مورد حمایت قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =

دکمه بازگشت به بالا