افزایش مناسبات اقتصادی ایران و لهستان

ریال نیوز : در دیدار مسئولان ایران و لهستان راه اندازی مرکز تجاری لهستان در تهران و همچنین احتمال برقراری خط هوایی مستقیم بین تهران و ورشو تا قبل از سال ۲۰۲۳ مطرح شد.

به گزارش ریال نیوز ، در دیدار مسئولان ایران و لهستان راه اندازی مرکز تجاری لهستان در تهران و همچنین احتمال برقراری خط هوایی مستقیم بین تهران و ورشو تا قبل از سال ۲۰۲۳ مطرح شد.

سید مسعود میرکاظمی – رییس سازمان برنامه و بودجه – در دیدار با پاول یابلونسکی – معاون وزیر امور خارجه لهستان – گفت: هر دو کشور دارای ظرفیت های بالایی هستند اما سطح روابط اقتصادی اصلا متناسب با این ظرفیت نیست که باید در راستای افزایش تجارت و مبادلات تلاش زیادی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت ها برای توسعه روابط دو کشور، افزود: ایجاد پرواز مستقیم بین تهران و ورشو یکی از این زیرساخت ها است.

معاون رییس جمهور به اشاره به مذاکرات اخیر با وزیر امور خارجه لهستان تصریح کرد: ایران آماده همکاری در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، صنعت، معدن، اقتصاد دریا، صادرات محصولات دانش بنیان و توسعه صنعت گردشگری است.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، میرکاظمی با اشاره به اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور تاکید کرد: مقامات و مسئولان دو کشور باید فعالانه برخورد کنند تا مشکلات بخش خصوصی برای افزایش تجارت بین دو کشور برطرف شود.

رییس کمیسیون مشترک ایران و لهستان با اشاره به راه اندازی مرکز تجاری ایران توسط بخش خصوصی در لهستان از مقامات و بخش خصوصی این کشور دعوت کرد که در تهران مرکز تجاری راه اندازی کنند.

برای گسترش روابط اقتصادی منتظر برجام نمی‌مانیم

رییس سازمان برنامه بودجه با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، افزود: با وجود همه فشارها، ایران پیشرفت های زیادی کرده و در بسیاری از حوزه ها جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، ما آماده ایم در زمینه های مختلف به لهستان و دیگر کشورها خدمات و محصولات ارائه کنیم و از فناوری و سرمایه گذاری آنها نیز در داخل کشور بهرمند شویم.

معاون رییس جمهور با اشاره به این که مردم ایران دید خوبی نسبت به کشورهای غربی به علت فشارهای اقتصادی که به ایران آورده اند ندارند تاکیدکرد: با این وجود سابقه تاریخی نشان داده دید مردم ایران نسبت به لهستان خوب است و باید از این نزدیکی بین دو کشور برای افزایش مبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استفاده کرد.

پاول یابلونسکی – معاون وزیر امور خارجه لهستان – هم در این دیدار خواستار افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور شد، گفت: امسال چند گروه اقتصادی از لهستان به ایران آمده اند اما این روند باید تسریع شود.

وی با اشاره به تلاش ورشو برای ایجاد خط هوایی مستقیم بین دو کشور گفت: یکی از شرکت های مهم و مطرح هوایی در حال اخذ مجوز و هماهنگی با مسئولان ایرانی است و امیدواریم تا قبل از سال ۲۰۲۳ این پرواز ها دایر شود.

معاون وزیر خارجه لهستان با اشاره به ظرفیت های ایران خواستار افزایش همکاری در حوزه های کود، محصولات کشاورزی، انرژی و مالیات شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا