آیا دلار تا 22 بهمن ماه ارزان می شود؟

به گزارش ریال نیوز،  اگر این روزها به بازار ارز سری بزنید، از برخی معامله گران این جمله را می شنوید که« قرار است دلار تا 22 بهمن ارزان تر شود». از نگاه این گروه، بانک مرکزی بازیگر بزرگ بازار است و توان جهت دهی به قیمت دلار را دارد. آن ها عنوان می کنند، بانک قبل از آغاز دهه فجر، قیمت دلار را بالا برده است و با نزدیک شدن به 22 بهمن، فروش های خود را بیشتر می کند. به باور این گروه، پایین آوردن قیمت دلار در نزدیکی سالگرد پیروزی انقلاب مورد تمایل بازارساز است. این صحبت ها در حالی توسط معامله گران سنتی بازار مطرح می شود که حداقل در سال های اخیر، قیمت دلار در بهمن ماه و در دهه فجر سیر صعودی داشته است.

در دهه فجر سال 98، اسکناس آمریکایی درمقطعی از کانال 13 هزار تومانی به کانال 14 هزار تومانی رفت و در سال 97، از  کانال 11 هزار تومانی به کانال 12هزار تومانی رهسپار شد. سال 96 نیز قیمت از 4 هزار و 600تومان به 4 هزار و 800 تومان رسید. آخرین باری که دلار در ده روز دهه فجر روند نزولی داشت، به سال 94 برمیگشت و در سال 95 نیز میزان  نوسانات بسیار اندک بود.با توجه به این آمارها می توان گفت، انتظار معامله گران ارزی برای افت قیمت دلار در دهه فجر از پشتوانه آماری خاصی برخوردار نیست.

در معاملات پشت خطی روز شنبه نیز روند قیمتی به صورتی بود که حداقل از افزایش قیمت دلار در ابتدای روز یک شنبه حمایت می کرد. با این حال، بازار برای اینکه بالای مرز 25 هزار تومانی تثبیت شود، نیاز به نرخ حواله درهم بالای مرز 7 هزار تومان دارد.  تا زمانی که درهم در مرز 6 هزار و 500 تومانی نیز قرار دارد، احتمال افت معنادار در بازار ارز داخلی دشوار است.

در بازار امروز قیمت طلایی درهم از سوی تحلیل گران فنی 6805 عنوان شده که گرچه در مقایسه با قیمت طلایی روز شنبه 155 تومان بالا رفته اما از نگاه معامله گران قادر به شسکت مرز 7 هزار تومان نیست. عدد طلایی در بازار یعنی سطحی که اگر قیمت 10 دقیقه بالای آن معامله شود پتانسیل افزایش را دارد. با این حال تحلیل گران فنی بالاترین حد قیمتی در بازار امروز را 6 هزار و 980 تومان برآورد کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا