پروانه شرکت مخابرات تمدید می‌شود

ریال نیوز : درخواست تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران که اواخر تیر سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسید، از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات کشور مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش ریال نیوز ، شرکت مخابرات ایران در ۲۹ خرداد ماه سال ۱۳۵۰، با سرمایه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال تأسیس شد. در سال ۱۳۷۲ تلفن همراه در کشور با تلاش‌های شرکت مخابرات ایران راه‌اندازی شد. این بخش در سال ۱۳۸۳ در قالب شخصیت حقوقی مستقل با نام شرکت ارتباطات سیار ایران از بدنه شرکت مخابرات ایران جدا شد.

طبق مصوبه اسفند ماه سال ۱۳۸۵ هیئت محترم وزیران، شرکت مخابرات ایران مشمول واگذاری به بخش خصوصی از طریق عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار گردید. با عنایت به ماده ۵۸۷ قانون تجارت از تاریخ ایجاد، واجد شخصیت حقوقی گردیده و در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و به موجب ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تصویب نامه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۷ به شرکت سهامی عام تبدیل گردیده و طی شماره ۳۲۵۰۸۱ به عنوان شرکت سهامی عام در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری ثبت گردیده است.

پس از آن مقطع حساس و شکل‌گیری و اوج گرفتن رقابت در بازار فاوای کشور، شرکت مخابرات ایران تلاش کرد تا علاوه بر حفظ رسالت همیشگی و ملی خود، نسبت به ارتقای کیفیت خدمات، بهبود بهره‌وری، توسعه کسب‌وکارهای جدید و کمک به سایر بازیگران عرصه ارتباطات بیش از پیش در توسعه اقتصاد ملی نقش ایفا کند.

شرکت مخابرات ایران همواره چالش هایی در مسیر خود داشت اما در سال ۹۷ با اتخاذ سیاست‌های ترکیبی از جمله همکاری با تولیدکنندگان و مشاوران داخلی، پایبندی به تعهدات خود در قبال کارکنان، مدیریت موثر هزینه ها و انجام پروژه های بهبود، جایگاه خود را در عرصه داخلی حفظ کرد.

پروانه ارایه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها در سال ۱۳۸۷ برای مدت ۱۵ سال از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات کشور، به شرکت مخابرات ایران اعطا شد و اعتبار این پروانه اواخر تیر سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسید.

در این راستا، مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به پیش‌بینی شرایط و مقررات نحوه تمدید در پروانه شرکت مخابرات ایران اظهار کرده است: در پی درخواست تمدید پروانه از سوی این شرکت، فراخوان نظرخواهی درباره این موضوع و همچنین تصمیم سازمان مبنی بر قبول درخواست تمدید در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شد.

سیدحسین سلامتی طباء تصریح کرد: رگولاتوری نیز درخواست تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران را به شرط رعایت مفاد موافقت‌نامه و الحاقیه‌های پروانه صادر شده و با اعمال تغییرات و اصلاحات مورد نظر سازمان پذیرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − یک =

دکمه بازگشت به بالا