پیام مهم دیدار روسای جمهور ایران و سوریه

ریال نیوز : رئیس جمهور با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

به گزارش ریال نیوز ، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار آقایان «فیصل مقداد»، «محمد سامر الخلیل» و «ایاد الخطیب» وزرای امور خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه، با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیس جمهور با تجلیل از ایستادگی و مقاومت تاریخی دولت و ملت سوریه در برابر فتنه‌ها و تهاجم همه جانبه ۱۲ ساله علیه این کشور، پیام مهم دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق را پیروزی بزرگ جریان و رویکرد مقاومت توصیف کرد و گفت: امیدوارم علاوه بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد گام‌های بعدی توسعه هر چه بیشتر روابط میان دو کشور نیز باشیم.

در ادامه این دیدار«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه سفر هم‌زمان ۳ وزیر سوریه به جمهوری اسلامی ایران را ابتکار «بشار اسد» برای نشان دادن عمق روابط راهبردی فیمابین عنوان کرد و با بیان اینکه فضای این سفر با تمام سفرهای پیشین به ایران متفاوت بوده است، گفتگوهای اقتصادی برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور را بسیار مثبت، روان و مبتنی بر روابط عمیق توصیف کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از آخرین تحولات این کشور، پیمودن مسیر واحد مقاومت از سوی ایران و سوریه را جلوه‌ای درخشان از اشتراکات دو کشور برشمرد و با بیان اینکه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌تواند هر توطئه‌ای علیه منطقه را به شکست بکشاند، از مقام والای همه شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد.

در این دیدار همچنین وزاری «اقتصاد و تجارت خارجی» و «ارتباطات و فناوری» سوریه نیز گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرائی شدن توافقات در حوزه‌های مختلف ارائه نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دو =

دکمه بازگشت به بالا