انتقاد رئیسی از وضعیت کرمان

ریال نیوز : رئیس جمهور با بیان این که وضعیتی که امروز از کرمان دیدم زیبنده این استان نیست افزود: برای حل ضعف ها و کاستی ها کار مدیریتی لازم است و ما در مرکز نیز کمک می کنیم تا مشکلات حل شود.

به گزارش ریال نیوز ، سیدابراهیم رئیسی شامگاه ۲۱ مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه در راستای مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمان اظهار کرد: تلاش شود مطالبی که از قلم افتاده در اولویت قرار گیرد و در گام بعدی بتوانیم اولویت ها را دنبال کنیم و در سفرهای بعدی موارد دیگری را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به مکتب عاشورای حسینی اظهار کرد: ما باید اخلاص، حرکت جهادی، تلاش خستگی ناپذیری عاشورائیان، بصیرت، وفا، صبر و توکل را از عاشورا بیاموزیم. در تابلوی عاشورا همه خوبی ها در آن نقش بسته است.

رئیس جمهور با بیان این که در تابلوی زیبا عاشورا باید چگونه زندگی کردن و سبک زندگی حسینی را یاد بگیریم و امام حسین علیه السلام فرمود من الگو هستم افزود: یکی از درسهای عاشورا مسائل مدیریتی است و یکی از مباحثی که کم به آن توجه شده، دلالتهای مدیریت عاشوراست که این نکته بسیار مهم است.

رئیسی با بیان این که قیام عاشورا، از حرکت مدینه آغاز می شود، اظهار کرد: در قیام عاشورا مسیر مشخص است. مدیریت امام حسین علیه السلام، مدیریت اجرائی حضرت زینب و برنامه ریزی دقیق جهت اطلاع رسانی و ماندگاری پیام عاشورا، وداع ها و … همه حرکت ها حساب شده و همه کارها برنامه ریزی شده است و این برنامه به نوعی دقیق و حساب شده است که حتی در کودکان و اطفال چنان اثر گذاشته که یکی از امرای یزید می گوید کودکان خردسال ما را ذلیل کردند و یک بار نگفتند خسته شدیم و آب می خواهیم.

وی با بیان این که برای بقای عاشورا امام سجاد علیه السلام اربعین را نماد کردند، افزود: مجالس ماتم و جریان به وجود آمدن عاشورا و تضمین بقای عاشورا یک حرکت دقیق مدیریت شده است و تمام تلاش امام این بوده که عاشورا بماند تا منشاء و مظهر تحولات بشری در عالم هستی شود.

رئیس جمهور با بیان این پرسش که باید ببینید در یک حرکت راهبردی چگونه باید کار را پیش برد، افزود: قرار است ابعاد این مکتب روشن شود که اینگونه حرکت کرد و قطعا این حرکت جواب می دهد.

رئیسی ادامه داد: وقتی جریان داعش در منطقه بود خیلی ها نا امید شده بودند و در واقع کفر جهانی پشت آن بود اما ما با عبارت «ما می توانیم» پیش رفتیم و شهید سلیمانی منطقه را از وجود آنها پاک کرد.

وی به مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای همه ما درس است که دلالتهای مدیریتی این شخصیت جهانی را دیده و به عنوان یک سرباز در مکتب امام حسین علیه السلام ببینیم چگونه او را بلندآوازه کنیم.

رئیسی با تاکید بر این که کار ماندگار در تاریخ ماندگار خواهد بود اظهار کرد: باید هر کاری کنیم که گره‌ای از مشکلات مردم باز شود. باید پروژه ها و کارها را تمام کنیم، باید گره از کار مردم باز شود و مطمئن باشید هر جا لازم به حسابرسی باشد، این کار انجام می شود.

رئیس جمهور افزود: ما باید بدانیم آنچه ماندگار است اخلاص و مجاهدت بوده و در نهان و آشکار گره مردم را باز کردن، مردم داری است.

وی با اشاره به این که دگرخواهی در پرتو خداخواهی در مکتب عاشورا یک باب است، افزود: توجه به مردم و به دیگران، دلالتهای مدیریت عاشوراست.

رئیسی با بیان این که آنچه عاشورائیان را نگه داشت، بصیرت بود، افزود: اصحاب امام حسینی (ع) در کربلا احساس کردند وظیفه شان ماندن است و اگر غیر از این عمل کنند، خلاف خواست خدا عمل کرده اند.

رئیسی با تاکید بر این که اگر رهبری دستور داده پس باید آن کار را انجام دهیم افزود: هر گره‌ای که از زندگی مردم باز بشود، رهبری راضی خواهند بود و این مهمتر از این است که بگویند بروید به سیل زدگان برسید.

رئیس جمهور با تاکید بر این که همه باید به تکلیف عمل کنیم تصریح کرد: باید بدانیم چه چیزی خدا و ولایت را راضی می‌کند و بصیرت در کار مدیریتی خیلی مهم است. وقتی برای ما این مباحث مهم باشد، شبی که مردم با سیل مواجه هستند، برای ما شب عملیات خواهد بود.

وی با تاکید بر این که ما این روحیه جهادی را می‌خواهیم تا گره از مشکلات مردم باز شود افزود: با گام آهسته و با طمانینه مشکلات حل نخواهد شد بلکه روحیه جهادی و کار جهشی می خواهد تا مشکل کرمان حل شود.

رئیس جمهور با بیان این که در این حرکت، نگاه اول به مدیران استان است و باید کسانی که با روحیه تحولی و جهادی کار می کنند، تقویت شوند، ادامه داد: به استاندار کرمان تاکید کرده ایم کسانی که چنین نگاهی ندارند را کنار بگذارید تا راه باز شود. معنا ندارد مدیری امروز بگویید وقت ندارم، فردا مرخصی است، مجوز را بهانه و سرمایه گذار را معطل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا