اجبار به بازارگردان‌ها و نهادهای مالی برای ورود به بورس

به گزارش  ریال نیوز،‌ حسن قالیباف در حاشیه جلسه وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه افزود: سازمان بورس اقداماتی از جمله، بازارگردانی در بازار را انجام خواهد داد و به سهامداران و نهادهای مالی بزرگ اجبار می‌کنیم که وارد بازار شوند، زیرا اگر افتی در بازار صورت گیرد، بازارگردان‌ها می‌تواند جلوی افت را بگیرند یا کاهش دهند.

وی اضافه کرد: بازارگردان در بازار وجود دارد، اما سایزشان برای بازار فعلی ما کوچک است، اما قرار است بازارگردان‌ها دائم در بازار حضور داشته باشند تا نقدشوندگی سهام تضمین شود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر سازمان بورس، انتشار اوراق تبعی است که این اوراق ابزار اطمینان بخشی در بازار سرمایه است و در این رابطه، برخی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

قالیباف گفت: قیمت‌ها در بازار سرمایه نوسان دارد و هر کسی که وارد بازار می‌شود، باید ریسک بازار را بپذیرد.

وی افزود: افرادی که قیمت سهامشان پایین آمده، صبر کنند تا به سود برسند و مردم باید سواد مالی و رفتاری را قبل از ورود به بازار فراگرفته باشند.

رئیس سازمان بورس گفت: افرادی که آشنایی به بازار ندارند، باید به سراغ صندوق‌های سرمایه گذاری بروند، زیرا این صندوق‌ها ریسک کمتری دارد.

وی درباره استقبال مردم از صندوق پالایش یکم افزود: تا به امروز بدون احتساب پذیره نویسی بانک‌ها حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 4 =

دکمه بازگشت به بالا