انتقاد معاون ثبت اسناد از روند رسیدگی به ثبت شرکت ها

ریال نیوز : معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بحث ثبت شرکت‌ها با تاکید بر نظارت معاونین امور اسناد بر به روز بودن حوزه تاسیس، تغییرات و تعیین نام گفت که رسیدگی به این امور نباید بیشتر از یک روز باشد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پنجمین وبینار سراسری معاونین امور اسناد ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌های کشور با حضور مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت برگزار شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم خطاب به معاونان اسناد اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در دوایر اجرا دارای پرونده بوده باید تا پایان سال نسبت به مختومه نمودن پرونده‌های خود اقدام نمایند و در صورت ترک فعل، سازمان بازرسی کل کشور با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با بیان این که معاونین از طریق بازرسی استان‌ها پیگیر پرونده باشند، گفت: این پرونده‌ها بیشتر مشمول پرونده‌های بانک‌های مختلف است.

اقبال در بحث ثبت شرکت‌ها با تاکید بر نظارت معاونین امور اسناد بر به روز بودن حوزه تاسیس، تغییرات و تعیین نام، اظهار کرد: رسیدگی به این امور نباید بیشتر از یک روز باشد؛ چراکه این امر تاثیر مثبتی در فضای کسب و کار و لبیک گفتن به اوامر و فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد داشت.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نظارت عالیه بر دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و دقت در بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی به سه آزمون دفتریاری، سردفتری و ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: آزمون دفتریاری در ۲۶ شهریورماه و دو آزمون دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اقبال در بحث عمکرد واحدهای شعبات نیز تاکید کرد که با نظارت معاونین اسناد، ظرف ۶ ماه آمار مربوط به مختومه‌های پرونده‌های اجرایی بیشتر از تشکیلی باشد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان بر ساماندهی بایگانی واحدهای اجرا و تسریع در مختومه نمودن پرونده‌ها با به نزدیک شدن به پایان برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا