وام ودیعه مسکن دو برابر شد

ریال نیوز : بر اساس مصوبات یکهزار و سیصد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی از 400 هزار میلیارد ریال به 800 هزار میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به 3 و نیم میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مصوبات یکهزار و سیصد و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار گفت: دو مصوبه در خصوص تسهیلات مسکن با توجه به این‌که طرح جهش مسکن ملی در حال انجام است و یکی از اهداف ما در نظام بانکی تامین مالی طرح جهش مسکن می باشد، در این جلسه شورا به تصویب رسید.

دکتر محمدرضا فرزین تصریح کرد: سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده 4 قانون جهش مسکن است با افزایش دو برابری از سقف 400 هزار میلیارد ریال به 800 هزار میلیارد ریال رسید و به تبع ان سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از یک میلیارد ریال به دومیلیارد ریال، در مراکز استان هااز 700 میلیون ریال به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در سایر شهرها از 400 میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستاها تعریف نشده بود، مبلغ 400 میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان دومین مصوبه جلسه شورا گفت: بر اساس این مصوبه سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از دو میلیارد ریال به سه و نیم میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. نرخ سود این تسهیلات نیز 5 درصد در نظر گرفته شده است تا منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا