نامه سرگشاده رئیس سازمان تبليغات به قاریان جهان

ریال نیوز : رئیس شورای توسعه قرآنی خطاب به قاریان و اساتید قرآن جهان اسلام با اشاره به جنایات صهیونیست ها در غزه نوشت حقیقتاً امروز سکوت ما دیگر مصداق کمک به ظالمان رسوای تاریخ است.

به گزارش ریال نیوز ، حجت الاسلام محمد قمی، رییس شورای توسعه قرآنی کشور در آستانه روز قدس در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قاریان و اساتید قرآن جهان اسلام، با اشاره به موقعیت مناسب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای نمایش انزجار جهان اسلام از رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین یادآور شد، «غزه امروز پیشانی نزاع حق و باطل است» و سکوت مسلمانان را مصداق کمک به ظالمان رسوای تاریخ دانست.

وی از همه اهالی قرآنی جهان اسلام دعوت کرد با تمام توان و ظرفیت رسانه‌ای، تبلیعی و اجتماعی خود، روز قدس را به آوردگاهی باشکوه برای لرزاندن ستون‌های ظلم و جور صهیونیست‌ها تبدیل کنند.

متن نامه حجت‌الاسلام محمد قمی به قاریان و اساتید قرآن جهان اسلام در روز قدس چنین است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قاریان محترم، اساتید و اهالی قرآن کریم

آخرین جمعه‌ی رمضان‌المبارکِ امسال علاوه بر اینکه مهم‌ترین موعد برای نمایش انزجار جهان اسلام از رفتارهای وحشیانه‌ی دشمنان خدا در فلسطین است، می‌تواند سرآغاز وحدت حقیقی و بزرگ مسلمانان علیه ظلم مجسم و ظالم ملعون باشد. اعتراض به سفّاکانی که نه به مَجاز بلکه به حقیقت، تجربه و داستانِ اصحاب شوم اخدود را زنده کرده‌اند. اگر در شرایط کنونی با تمام توان، خشم و انزجارمان را از رفتارهای حیوانی و متوحشانه‌ی صهیونیست‌ها فریاد نزنیم و بَطشِ شدید پروردگار را به یاد آنان نیاوریم، چگونه خواهیم توانست در روز حشر پاسخ قرآن کریم را بدهیم؟ اگر امروز در برابر جنایت‌های سفاکانه صهیونیست‌های خبیث فریاد برنیاوریم چگونه می‌توانیم دربرابر رسول معظم اسلام صلوات الله علیه – درآن لحظه که از قوم خود بخاطر مهجوریت قرآن شکایت می‌کنند – سربلند باشیم؟
اگر امروز در برابر جنایت‌های تلخی که بر زنان، مادران و کودکان غزه می‌رود ساکت باشیم، چگونه می‌خواهیم آیات نورانی قرآن کریم درباره‌ی جهاد، عدالت و ظلم‌ستیزی را برای مسلمانان جهان زمزمه کنیم؟

قاریان گرامی، اساتید و اهالی محترم قرآن کریم

ماه مبارک رمضان، هرساله فرصت مناسبی است تا مسلمانان جهان زیر پرچم وحدانیت حضرت حق تعالی و نبوت رسول مکرم صلوات الله علیه، شعار ثابت انبیا را فریاد کنند. به تأسی از پیامبر اسلام پرچم عدالت و ظلم‌ستیزی بردارند و ندای توحید و نفی طاغوت را در عالم طنین‌انداز کنند و البته این اقامه‌ی حق‌طلبی را پس از این ماه مبارک نیز استوارانه تا پیروزی اسلام و اُمت قرآن استمرار دهند.

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ… (۳۶ نحل)

همه شاهد و ناظریم که آنچه در رمضان امسال بر فلسطینِ عزیز گذشت و همچنان در حال وقوع است، خون‌هایی که دشمنان خدا و رسول، بی‌رحمانه از بی‌گناهان می‌ریزند، حرمت‌هایی که خون‌خوارانه می‌شکنند، زنان و فرزندانی که ددمنشانه از دمِ تیغ می‌گذرانند و جان‌های محترمی که خون‌شان را مباح کرده‌اند، ایام را بر همه‌ی مسلمانان و بر همه‌ی انسان‌های آزاده و جان‌های بیدار تلخ کرده است.

در چنین شرایطی که در همه‌ی مدتِ هفتاد و اندی ساله‌ی اشغال سرزمین فلسطین، از شدت خشونت و مصیبت کم‌نظیر است، رمضان و روز قدس فرصت مغتنم و ارزش‌مندی برای تجدیدعهد و هم‌صدایی با مظلومیت مردم فلسطین است. مردمی که مقاومت پولادین‌شان در برابر طاغوت شکسته نشده و نخواهد شد.

وَالَّذِینَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن یَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَی اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَیٰ فَبَشِّرْ عِبَادِ (۱۷ زمر)

فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (۲۵۶ بقره)

قاریان، اساتید، اهالی محترم قرآن کریم

غزه امروز تجلی تمام آیاتی از قرآن کریم است که خداوند عالم در آن‌ها از ظلم‌ستیزی و حرمت جان مؤمنین و عدالت سخن گفته است. غزه امروز یادآور روزهای سخت ولی غرورآفرینِ صدر اسلام نظیر شعب‌ابی‌طالب است و همچنین یادآور تمام مصیبت‌هایی است که بر انبیا و اولیای خدا در تاریخ فرود آمده است. غزه امروز پیشانیِ نزاع حق و باطل است. غزه امروز نه فقط مجروح از دشنه‌ی ظالمانه‌ی یک غاصب و فاجر بلکه میدان نزاعِ تمدنی بین اُمت اسلامی و جریان استکبار در عالم است؛ نزاعی که مستقیماً در سرنوشت آینده‌ی امت اسلامی مؤثر است. قضیه‌ی فلسطین نه دست‌مایه‌ی کشاکش‌های سیاسی بین قدرت‌های منطقه‌ای بلکه کلید ابواب رهایی، فرج و فتحِ اُمت است.

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ (۳۹) الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِم بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ (۴۰ حج)

مسلمانان!

حقیقتاً امروز سکوت ما دیگر مصداق کمک به ظالمان رسوای تاریخ است! فریاد؛ حداقل کاری است که در برابر توبیخ الهی برما واجب می‌شود و نقطه‌ی شروع جهاد عمومی ماست…

وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا (۷۵ نساء)

اکنون که در عین سکوت و هم‌صداییِ تلخ و شراکت پنهانی برخی دولت‌های اسلامی با شیطانِ اشغال‌گر، مظلومیت مسلمانانِ روزه‌دار غزه، وجدان‌های بیدار بشر در اقصی‌نقاط عالم را به درد آورده است، این‌جانب به عنوان کم‌ترین خادم قرآن و به نمایندگی از جامعه‌ی قرآنی جمهوری اسلامی ایران و مردم شریفی که همواره به آرمان قدس افتخار می‌کنند، از شما دعوت می‌کنم تا با تمام توان و ظرفیت رسانه‌ای، تبلیغی و اجتماعیِ خود، روز قدس و نه فقط این روز را بلکه از امروز به بعد را به آوردگاهی باشکوه برای لرزاندن ستون‌های ظلم و جور صهیونیست‌ها و شرکای آن‌ها در عالم و هم‌صدایی و همدلی با طوفان‌الاحرار مردم مظلوم و مقتدر غزه تبدیل کنید؛ که این خروش انسانی، همگانی و بین‌المللی، بی‌شک و به وعده‌ی الهی به زوال رژیم نامشروع و غاصب اسرائیل می‌انجامد؛ ان‌شاءالله‌تعالی. تاریخ گذشته با همه‌ی عبرت‌هایش پیش‌روی ماست که چگونه مردم و اُمت مسلمان، اهل و اهالی خود را بیدار و آگاه نمودند تا جایی‌که نه‌تنها جریان‌های اجتماعی وحکومت‌های خود بلکه جهانی را به جهت و مسیر حق متوجه ساختند. باشد که در روز حشر جزو ساکتین این فتنه‌ی عالم‌گیر نباشیم و بتوانیم نسبت به رفتار و گفتار و موضع‌مان در این امتحان شرافت و انسانیت، در پیشگاه خداوند عزوجل، رسول معظم اسلام و قرآن کریم سربلند باشیم.

والسلام علیکم
برادرتان، محمد قمی
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران
رمضان‌المبارک ۱۴۴۵ قمری
فروردین ۱۴۰۳ شمسی
آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا