ژاپن برای رفع تحریم‌های ایران پا درمیانی می کند

ریال نیوز : نخست‌وزیر ژاپن در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: توکیو از احیای مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف‌ها برای اجرای کامل تعهدات برجامی حمایت می کند و آماده کمک به آن است.

به گزارش ریال نیوز ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در ادامه سفر به توکیو، بعد از ظهر روز دوشنبه با “فومیو کیشیدا”،نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان به نخست‌وزیر ژاپن، دیدار دو مقام در حاشیه نشست سال گذشته مجمع عمومی ملل متحد و رایزنی های انجام شده را نشانه اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست. او شناخت بالای نخست‌وزیر ژاپن از روابط فی‌مابین و تحولات منطقه را سرمایه ارزشمندی برای ارتقاء تعاملات دو کشور ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه با استقبال از ترسیم نقشه‌راه همکاری بلند مدت بین دو کشور، بر ضرورت ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء امنیت انرژی در منطقه خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تحولات جدید در منطقه را نوید بخش تعمیق همکاری‌های دورن منطقه‌ای در راستای ارتقاء ثبات، امنیت و توسعه و رفاه فراگیر قلمداد کرد و نقش ژاپن در حمایت از این روند را حائز اهمیت دانست.

تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت راه حل سیاسی برای بحران اوکراین از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

نخست‌وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ متقابل سلام‌های خود به رئیس‌جمهور کشورمان، مذاکرات سال گذشته خود با آقای رئیسی را مهم ارزیابی کرد و بر اهمیت مناسبات تهران و توکیو تاکید کرد.

کیشیدا از تحولات مثبت جدید در منطقه خلیج فارس ابراز خرسندی کرد و افزود توکیو از همکاری های منطقه ای در راستای ارتقاء امنیت پایدار حمایت می کند.

وی افزود: ژاپن از احیای مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و سایر طرفها برای اجرای کامل تعهدات برجامی حمایت می کند و آماده کمک به آن است.

نخست‌وزیر ژاپن همچنین از ادامه تعاملات مثبت میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

طرفین در این دیدار تحولات مربوط مذاکرات رفع تحریمها و همکاری‌های پادمانی کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز مورد گفت‌وگو قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا