۷ پیشنهاد رئیسی درباره جنگ غزه خطاب به اعضای بریکس

ریال نیوز : رئیس جمهوری در نشست فوق العاده بریکس۷ پیشنهاد مهم برای ایفای نقش در توقف جنایات صهیونیست‌ها و کمک به مردم غزه ارایه کرد.

0
به گزارش ریال نیوز، سیدابراهیم رئیسی در ارتباط تصویری با نشست‌ فوق‌العاده بریکس برای بحران غزه، اظهار کرد: مسئله غزه مسئله انسانیت و عدالت است. رژیم صهیونیستی و حامیناش نه تنها انسانیت، اخلاق و حقوق را زیر پا گذاشتند بلکه با سرکوب اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر سعی در فریب افکار عمومی جهان دارند.

وی افزود: تاکید بر هفتم اکتبر به عنوان آغاز جنگ، تحریف واقعیت و روایت موضوع از پله چندم است. به جز تاریخ ۷۵ ساله اشغالگری و ترور و تجاوز در یک سال اخیر، درگیری‌های متعددی در کرانه باختری جریان داشته است.

رئیسی یادآور شد: در این یک سال مقاومت فلسطین ۲۰۰ شهید داده است. آنجا کسی مگر موشک داشت؟ هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی و اشغال کرانه باختری و انتقال جمعیت آن به مصر و اردن بود. حماس فقط در دفاع از قدس شریف و کرانه باختری و هتک حرمت مسجدالاقصی عملیات کرد. ریشه جنگ در تداوم اشغال است.

وی یادآور شد: جنایات رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکایی‌ها و حمایت همه‌جانبه آن‌ها علیه مردم تحت اشغال انجام شده است. رژیم صهیونیستی که مجهز به انواع سلاح‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتارجمعی و شیمیایی و قطعا تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.

رئیس‌جمهوری گفت: بدتر از هر چیزی حمایت همه‌جانبه آمریکا و غرب از نسل‌کشی و کودک‌کشی فلسطینیان است، تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر مردم غزه از جمله حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کودک مظلوم به خاک و خون کشیده شده‌اند. بالغ بر ۴۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۶۰ درصد از منطقه نوار غزه به شکل جدی آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: چه ظلمی بالاتر از این که امریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه روزانه انواع سلاح‌ها را به اسرائیل ارسال و با آتش‌بس مخالفت می‌کنند؟ آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی همه مسیرهای کمک به مردم غزه را بسته‌ و شورای امنیت سازمان ملل را فلج کرده است.

رئیسی گفت: امروز غرب رسوا شده و دروغین بودن ارزش‌ها و شعارهای غربی آشکار شده است. غزه نماد سقوط اخلاقی غرب و در عین حال غزه آزمونی برای اراده دولت‌های مستقل برای بنیانگذاری یک نظام بین‌المللی برمبنای انسانیت و عدالت است.

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که تامین سوخت این ماشین جنگی و پشتیبانی از این ستمگری از طرف آمریکاست، اظهار کرد: آمریکا همه سازمان‌های بین‌المللی را بی‌خاصیت و بی‌هویت کرده است. جمهوری اسلامی از همه دولت‌ها و سران بریکس می‌خواهد برای حفظ انسانیت و برپایی عدالت و مبارزه با تبعیض نژادی در جهان به‌پا خیزند و از همه توان سیاسی و اقتصادی برای فشار به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش استفاده کنند. آمریکا و کشورهای غربی که مخالف آتش‌بس هستند دیگر اعتباری نزد مردم جهان ندارند.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی بر این باور است که راه‌حل نهایی که منجر به صلح و ثبات پایدار در غرب آسیا و جهان می‌شود، تشکیل دولت واحد فلسطینی پس از برگزاری همه‌پرسی مبتنی بر اصل دموکراتیک هر فلسطینی یک رای است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر شکست خورده سابق برای صلح نتیجه‌ای جز تکرار جنگ و ناامنی ندارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که نمی‌توانند درمقابل اراده ملت‌ها بایستند و در نظم نوین عادلانه جهانی، اشغال‌گری و نسل‌کشی جایی نخواهد داشت.

رئیسی با ارائه پیشنهادات برای توقف جنگ و کمک به مردم غزه، اظهار کرد: اول، با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای ماموریت خود برای ایجاد صلح و امینت و کارشکنی آمریکا برای صدور قطنامه الزام‌آور جهت آتش بس، لازم‌ است کشورهای عضو بریکس در چهارچوب مکانیزم اتحاد برای صلح، بانی قطعنامه الزام‌آور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و باهدف توقف جنایت علیه مردم غزه شوند.

وی با توضیح راه‌حل دوم افزود: حملات مستمر رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اماکن‌ مذهبی و کشتار زنان و کودکان و پزشکان و پرستاران و خبرنگاران همگی اقدام تروریستی است و لازم است این رژیم جعلی به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شود.

رئیس‌جمهوری با بیان سومین پیشنهاد ایران، گفت: ایران از اقدام برخی کشورها در اجرای جنایت اسرائیل غاصب در غزه به دیوان کیفری بین المللی حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که علاوه بر اسرائیل، آمریکا نیز باید در دادگاه بین‌المللی به جرم‌ جنایت علیه بشریت و کودک‌کشی و نسل‌کشی محاکمه و به سرعت مجازات شود.

وی در تشریح چهارمین پیشنهاد ایران برای بحران غزه، تصریح کرد: لزوم اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن‌ محاصره غزه و ایجاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه چهارمین پیشنهاد جمهوری اسلامی است و در این راستا بازگشایی دائمی گذرگاه رفح تأکید ماست.

به گزارش ریال نیوز ، متن کامل سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس مجازی بریکس در خصوص بحران غزه به شرح زیر است‌:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

جناب آقای رئیس؛

اعضای محترم بریکس؛

در ابتدا از رئیس محترم جمهوری آفریقای جنوبی که زحمت تشکیل این نشست مجازی را کشیدند و ارتباط بین کشورها را برقرار کردند صمیمانه تشکر می‌کنم؛

امروز در حالی گرد هم آمده‌ایم که جهان بصورت زنده شاهد خشونت و جنایتی بی‌سابقه بر علیه ملت فلسطین در غزه است. آنچه این روزها در غزه می‌گذرد ناعادلانه بودن نظام بین‌الملل غربی را آشکارا نشان می‌دهد. مساله غزه، مساله انسانیت و عدالت است. رژیم صهیونیستی و حامیانش نه تنها، انسانیت، اخلاق و حقوق را زیر پا گذاشته‌اند بلکه با سرکوب اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر سعی می‌کنند افکار عمومی جهان را فریب دهند.

تأکید بر روز ۷ اکتبر به عنوان آغاز جنگ تحریف واقعیت و روایت موضوع از پله چندم است بجز تاریخ ۷۵ ساله اشغالگری و ترور و تجاوز در یکسال اخیر نیز درگیری‌های متعددی در کرانه باختری جریان داشت. در این یکسال مقاومت فلسطین حدود ۲۰۰ شهید داده است. آنجا مگر کسی موشک داشت؟ هدف رژیم پاکسازی کرانه و انتقال جمعیت آن به اردن و مصر و اشغال آن بود. حماس در واقع در دفاع از قدس شریف و کرانه غربی و هتک حرمت مسجد الاقصی و در مقابل گسترش شهرک‌سازی و توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها عملیات کرد.

یادمان نرود که ریشه جنگ در تداوم اشتغال است. بر خلاف تحریف تبلیغاتی اسرائیل دفاع مشروع، اقدام وحشیانه آنها نیست، بلکه دفاع مشروع طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی دفاع در مقابل اشغالگری است.

رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر، با چراغ سبز و حمایت‌های همه جانبه آمریکا، علیه مردم تحت اشغال اعلام جنگ کرده و در ثبت جنایات جنگی رکورد زده است. سران سیاسی و نظامی این رژیم آشکارا از نسل‌کشی فلسطینیان سخن می‌گویند.

رئیس جمهور رژیم جعلی اسرائیل اعلام کرده که «در غزه هیچ غیرنظامی بی‌گناهی وجود ندارد»؛ نخست وزیر رژیم می‌گوید «حتی کودکان اهداف نظامی مشروع هستند»؛ سخنگوی ارتش رژیم می‌گوید «هدف از حملات، نابودی حداکثری است نه دقت در حملات»؛ وزیر دفاع، رژیم مردم را به عنوان «حیوانات انسان‌نما» خطاب می‌کند؛ و وزیر میراث فرهنگی آن رژیم جعلی می‌گوید «حمله اتمی به غزه گزینه مناسبی برای نابودی مردم آنجاست».

چنین رژیمی که مسلح به انواع تسلیحات شیمیایی کشتار جمعی و بمب‌های اتمی است، قطعاً تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

روسای محترم دولت‌ها

بدتر از هر چیزی، حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل‌کشی و کودک‌کشی فلسطینیان است و تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم غزه از جمله حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کودک مظلوم به خاک و خون کشیده شده‌اند بالغ بر ۴۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۶۰ درصد از منطقه نواز غزه به شکل جدی آسیب دیده ‌است. چه ظلمی از این بالاتر که آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان قدرت‌های غربی روزانه به اسرائیل انواع تسلیحات و بمب‌ها را ارسال و همزمان با آتش‌بس مخالفت می‌کنند. آمریکا در کنار اسرائیل همه مسیرهای کمک به مردم غزه را بسته و شورای امنیت سازمان ملل را فلج کرده است.

امروز غرب رسوا شده و دروغین بودن ارزش‌ها و شعارهای غربی آشکار شده است. غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است.

در عین حال، غزه آزمون بزرگ اراده دولت‌های مستقل برای بنیان‌گذاری یک نظام بین‌المللی مبتنی بر انسانیت و عدالت است. امروز روز برخاستن قدرت‌های جهانی به نفع ارزش‌هایی است که ما را متحد ساخته است امروز روز نقش‌آفرینی بریکس است.

روسای محترم دولت‌ها!

بی‌گمان سوخت ماشین جنگی و پشتیبانی همه‌جانبه این ستمگری را آمریکا تأمین می‌کند. آمریکا همه سازمان‌های بین‌المللی را بی‌خاصیت و بی‌هویت کرده است. جمهوری اسلامی ایران از همه اعضای بریکس و همه دولت‌های مستقل جهان می‌خواهد که برای حفظ انسانیت و برپایی عدالت و مبارزه با تبعیض نژادی در جهان به پا خیزند و از تمام توان سیاسی و اقتصادی خود برای فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش استفاده کنند.

روسای محترم دولت‌های عضو بریکس

آمریکا و کشورهای غربی که مخالف آتش‌بس در غزه هستند دیگر اعتباری نزد مردم جهان ندارند. امروز کشورهای عضو بریکس مسئولیت تاریخی دارند تا اثبات کنند ارزش‌های انسانی را نمی‌توان قربانی منافع سیاسی کرد. بر این اساس تمایل دارم برای توقف جنایت و کمک به مردم غزه بر این پیشنهادها تأکید کنم.

۱- با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای مأموریت خود برای ایجاد صلح و امنیت؛ و کارشکنی آمریکا برای صدور قطعنامه الزام‌آور جهت آتش‌بس؛ لازم است کشورهای عضو بریکس، در چارچوب مکانیسم «اتحاد برای صلح» بانی قطعنامه‌ی الزام‌آور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و با هدف توقف جنایات علیه مردم غزه شوند.

۲- حملات مستمر رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اماکن مذهبی، کشتار زنان و کودکان، پزشکان، پرستاران و خبرنگاران در غزه، همه اقدام تروریستی هستند. لازم است آن رژیم جعلی به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شوند.

۳- جمهوری اسلامی ایران از اقدام برخی دولت‌ها از اجرای جنایات اسرائیل غاصب در غزه به دیوان کیفری بین‌المللی حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که علاوه بر اسرائیل آمریکا نیز باید در دادگاه‌های بین‌المللی به جرم جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و کودک‌کشی محاکمه و به سرعت مجازات شود.

۴- لزوم اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن محاصره غزه و ایجاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه. در این راستا بازگشایی دائمی گذرگاه رفح مورد تأکید جدی است.

۵- با توجه به جنایات بی‌سابقه و بمباران‌های چندین هزار تن تسلیحات بخصوص تسلیحات ممنوعه مثل فسفر سفید در غزه، لازم است اعضای بریکس با ایجاد یک مأموریت ویژه بین‌المللی این جنایت را سریعاً بررسی و گزارش آن را بصورت عمومی منتشر کنند تا زمینه کیفر آمران و مباشران این رژیم فراهم گردد.

۶- با توجه به جنایت‌های مستمر و ماهیت نژادپرستانه رژیم جعلی اسرائیل انتظار ملت‌های آزاده از تمام دولت‌ها بویژه اعضای بریکس آن است که قطع کامل روابط سیاسی و اقتصادی و نظامی خود را با رژیم صهیونیستی سریعاً در دستور کار قرار دهند. تداوم تعاملات با رژیم جعلی اسرائیل، بخصوص در حوزه نظامی و اقتصادی به معنی کمک به تداوم جنایات و کشتار زنان و کودکان است که مورد مذمت و سرزنش همه ملت‌هاست.

۷- شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و مجاهدت آنها برای آزادسازی مناطق اشتغالی مورد حمایت همه دولت‌ها و ملت‌های آزاده است. حمایت قاطعانه بریکس از این حق نشان می‌دهد که ما به وظیفه انسانی و اخلاقی خود عمل کردیم و دشمنان فلسطین در برابر وجدان بشری و تاریخ سرافکنده خواهند شد.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راه‌حل نهایی که منجر به صلح و ثبات پایدار در غرب آسیا و جهان خواهد شد، تشکیل دولت واحد فلسطینی پس از برگزاری یک همه‌پرسی مبتنی بر اصل دموکراتیک «هر فلسطینی یک رأی» می‌باشد. قرار گرفتن در مسیر طرح‌های شکست خورده‌ی سابق برای صلح نتیجه‌ای جز تکرار جنگ و ناامنی نخواهد داشت.

آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز باید بدانند که نمی‌توانند در برابر اراده ملت‌ها بایستند و در نظم عادلانه جدید بین‌المللی اشغالگری و نسل‌کشی جایی نخواهد داشت.

در پایان بار دیگر از رئیس محترم جمهوری آفریقای جنوبی برای برگزاری این اجلاس قدردانی می‌کنم و امیدوارم این نشست تأثیر جدی بر توقف فوری حملات به غزه مظلوم و مقتدر و ورود کمک‌های بشردوستانه و رفع کامل محاصره و مقابله با کوچ اجباری و آغاز روند بازسازی در این منطقه شود.

بسیار متشکرم

والسلام علیکم و رحمه الله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا