تجارت آسان شاه کلید کاهش تورم

ریال نیوز : امیررضا ثابت پی معتقد است رفع مشکلات اقتصادی کشور منوط به ارتباط با کشورهای خارجی و تجارت آسان است.

به گزارش ریال نیوز ، مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو گفت: هر زمان مقام معظم رهبری شعار سال را مشخص نمودند، در سطوح پایینی شاهد این بودیم که برعکس آن اتفاق افتاده است و تا این لحظه شاهد مهار تورم نبوده ایم.

ثابت پی بیان کرد: در ابتدا حاکمیت باید یک آشتی ملی در کشور و سپس یک آشتی جهانی داشته باشد تا با کشورهای خارجی ارتباط برقرار شود و به راحتی تجارت صورت پذیرد.

وی افزود: تجارت آسان، درآمد ایجاد می‌کند و درآمد، کاهش تورم و رشد اشتغال در پی خواهد داشت. ارتباط با عربستان از اتفاق‌های خوب بود. اگر تنش زدایی صورت بگیرد قطعا اتفاق‌های خوب خواهد افتاد.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو در ادامه گفت: اگر تجارت آزاد و صادرات نداشته باشیم و در واردات ماشین آلات و بازگشت ارز دچار مشکل باشیم مشکلات زیادی گریبان اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

این کارآفرین کشور در خصوص اصلی‌ترین چالش صنعت غذا بیان کرد: مشکل اصلی نوسان قیمت ارز است که بر روی قیمت مواد اولیه و بسته بندی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

ثابت پی با بیان این که دولت باید نگاه نظارتی و حمایتی داشته باشد، نه نگاه دخالتی و جبری، تصریح کرد: قیمت گذاری دستوری، درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده پیچیدگی ایجاد می‌کند که نیازی به این دخالت‌ها نیست.

رئیس فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی کشور در پایان گفت: قیمت‌گذاری دستوری مفهومی ندارد، قیمت بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. اگر مواد اولیه موجود باشد و بتوان به راحتی تولید و صادرات انجام داد طبیعتا قیمت‌ها کنترل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا