دور دوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شد

به گزارش ریال نیوز، از ساعت ۱۲ ظهر امروز (یکشنبه) جاماندگان وام ودیعه مسکن می‌توانند از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که در دور قبل موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۹۹/۰۷/۳۰) جهت ثبت نام در این طرح با مراجعه به بخش تکمیل ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همانطور که پیش از این و در دوره قبلی ثبت نام وام ودیعه مسکن اعلام شده بود، دریافت این تسهیلات منوط به دارا بودن شرایط مندرج در ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله «نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد» است؛ بر این اساس تمامی متقاضیان و افراد تحت تکفل آن‌ها متعهد هستند که از تاریخ (۱۳۸۴/۱/۱)، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند؛ بنابراین چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات متعهد به جبران خسارت و استرداد تسهیلات دریافتی و جرایم مربوطه خواهند بود.

این تسهیلات در سه رده ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، اقساط وام ۳۰ میلیون تومانی برای شهر‌های بزرگ ماهانه ۳۲۵ هزار تومان و اقساط این وام در سایر شهر‌ها ماهانه ۱۶۰ هزار تومان است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۳ درصد است و مستأجر تنها سود این وام را پرداخت می‌کند و اصل وام در پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.

منابع این تسهیلات محدود و ۲۰ هزار میلیارد تومان است که بر همین اساس دریافت کنندگان این تسهیلات اولویت بندی شده‌اند. همچنین خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگیران مشمول دریافت این وام می‌شوند.

مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند. همه مدارک نشان دهنده دارا بودن شرایط متقاضی، باید در سامانه بارگذاری شود.

گفتنی است، در مرحله اول یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر از طریق پیامک و ارسال کد ملی ثبت نام کرده بودند که بخش عمده‌ای از این کد‌ها نامعتبر و فاقد شرایط لازم بودند، بنابراین از این تعداد حدود ۳۶۰ هزار نفر مورد تایید قرار گرفتند و دارای شرایط لازم شناخته شدند.

براساس این گزارش تاکنون تنها ۴۰ هزار متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا