تداوم واردات نفت چین از ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

به گزارش ریال نیوز به نقل از رویترز، داده‌های اداره کالای چین نشان داد که در ماه ژوئن، واردات نفت خام این کشور از ایران، حتی بعد از پایان معافیت‌های تحریمی آمریکا در ماه می، ادامه داشته است.
داده‌های اداره کل کالای چین نشان داد که ماه گذشته، واردات نفت چین از ایران به ۸۵۵۶۳۸ تن، یا ۲۰۸۲۰۵ بشکه در روز بوده است. در ماه می هم چین روزانه ۲۵۴۰۱۶ بشکه نفت از ایران وارد کرده است.
طبق تحقیقات نفتی رفینیتیو، در ماه ژوئن ۶۷۰ هزار تن نفت ایران که معادل ۱۶۳ هزار بشکه در روز است، در بندر تیان‌جین، در شرق چین و در بندر جین‌ژو در شمال شرق چین، تخلیه شده است.
داده‌های رفینیتیو همچنین نشان می‌دهد که در ۴۳۰ هزار تن نفت ایران هم در ماه جولای در جین‌ژوئو و هوئیژوئو در جنوب چین، تخلیه شده است.
تمام نفتکش‌هایی که محموله خود را تخلیه کرده‌اند تحت مالکیت و اداره شرکت ملی نفتکش ایران فعالیت می‌کنند.
به نوشته رویترز، مالکیت محموله‌ها مشخص نیست و هیچ‌گونه خریداری مشخص نشده است. احتمالاً به علت نگرانی از تحریم‌های آمریکا شرکت‌های نفتی دولتی، خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.
در ۶ ماه اول امسال، واردات نفت چین از ایران ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افت کرده و به ۱۱.۰۳ میلیون تن، معادل ۴۴۷۳۲۷ بشکه در روز، رسیده است.
جین‌ژو، تیان‌جین و هوئیژوئو مناطقی هستند که تمام شرکت‌های پالایشگاهی و انبارهای نفتی چین، در آن قرار دارند. همچنین ذخایر نفت اضطراری دولت چین هم در این مناطق قرار داده شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا