تبادلات تجاری ۶ میلیارد دلاری ایران و اقلیم کردستان عراق

ریال نیوز : تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در سال حدود 6 میلیارد دلار است و باید سطح این تبادلات افزایش پیدا کند و مثلا در سال آینده به 7 میلیارد دلار برسد.

 به گزارش ریال نیوز، شیخ مصطفی عبدالرحمان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان، واردکنندگان اقلیم کردستان در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اقلیم کردستان با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران گفت: من از نمایشگاه لوازم خانگی بازدید کردم و واقعا نمایشگاه بسیار بزرگی است و تیم ما در جریان بازدید از این نمایشگاه، تفاهمنامه‌ها و پروتکل‌های مختلفی را با شرکت‌های گوناگون ایرانی در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

وی ادامه داد: خوشحالیم که توانستیم در این نمایشگاه شرکت کنیم و حضور در این نمایشگاه برای ما بسیار مهم بود تا بتوانیم زمینه‌های گسترش روابط خود با صنایع و اقتصاد ایران را افزایش بدهیم و قصد داریم مبادلات خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در سال حدود 6 میلیارد دلار است و باید سطح این تبادلات افزایش پیدا کند و مثلا در سال آینده به 7 میلیارد دلار برسد.

عبدالرحمان با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد دنیا گفت: خوشبختانه بعد از دو سال می‌توانیم از دوستانمان در ایران دعوت کنیم تا به کردستان عراق سفر کنند و با امکانات و فرصت‌های ما از نزدیک آشنا شوند.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری بین انجمن لوازم خانگی ایران و اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان اقلیم کردستان با هدف گسترش همکاری‌ها امضا شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا