ناگفته های انحلال پژوهشگاه شاخص پژوه

به گزارش ریال نیوز، با انحلال پژوهشگاه شاخص پژوه بعنوان یکی از 19 دانشگاه و مرکز علمی کشور در رتبه بندی نظام جهانیumultirank 2019 ، كارآفريني براي بيش از 100 نخبه، پژوهشگر و دانشجو در عرصه فعاليت هاي پژوهشي، توليدي، تجاري سازي ايده و…نادیده انگاشته شد و فعالیت بخش خصوصی در عرصه علمی و پژوهشی کشور را با چالش جدی مواجه کرد.
امیر محمودزاده رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه از توقف صدور مدرک دانش‌آموختگان پژوهشگاه شاخص پژوه خبر داد و افزود: فروردین سال گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پژوهشگاه می‌تواند فعالیت پژوهشی داشته باشد و مدارک دانش‌آموختگان آن باید صادر شود اما متأسفانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این نظر کمیسیون توجه نکرد.
این در حالیست که پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه با اخذ مجوز رسمی – قطعی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری در قالب 3 پژوهشکده مدیریت، جغرافیا و فناوری های نوین، به عنوان اولین پژوهشگاه خصوصی کشور در راستای سند علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) و تاکید بر حضور بخش خصوصی در عرصه علم و فناوری فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی تاسیس و فعالیت های خود را در سطح ملی و بین المللی گسترش داد.
انتظار میرود با بازنگری در نحوه تعامل پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه با دانشگاه اصفهان و یا سایر مراکز معتبر علمی کشور بتوان خلاء نبود فعالیت جدی بخش خصوصی در عرصه های علمی را جبران، و رقابتی جوانمردانه و به دور از حب و بغض سیاسی ایجاد کرد .
یادمان باشد در زمانه ای که کل جهان استکبار در مقابل اراده ملت ایران برای احقاق حقوق مسلم خود ایستاده است، هم افزایی و همکاری صادقانه فعالان عرصه علمی کشور میتواند به فتح قله های علمی جهان و قطع وابستگی به دشمنانمان بیانجامد . همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فموده اند: علاج دردها و مشکلات کشور در پیشرفت علمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا