ایرانی ها سالانه ۸۰ میلیارد نخ سیگار دود می کنند

ریال نیوز : مدیر کشاورزی شرکت دخانیات کشور گفت: سالانه ۷۵ تا ۸۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که اکثر محتوای آن توتون خارجی است و منجر به رونق بازار محصولات کشاورزی و خروج مقادیر زیادی ارز از کشور می‌شود.

به گزارش ریال نیوز، سیدعلیرضا سروری شامگاه امروز در جلسه با توتون‌کاران استان‌ها با اشاره به اختلالات برنامه ریزی‌های شرکت دخانیات کشور تصریح کرد: در جهت افزایش کشت محصولات دخانی در اراضی که مستعد استراتژی نبوده معیشت و اشتغالزایی را دچار چالش کرده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ کشاورز در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی و در ۱۰ استان کشور با شرکت دخانیات قرارداد کشت و خرید منعقد کرده است.

سروری افزود: در سال‌های اخیر شرکت دخانیات با بهره‌گیری از کادر مجرب خود نظارت های فنی، آموزش زارعین را به صورت مستمر و بدون هیچگونه هزینه‌ای انجام داده است.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا کادر مهندسی ترویج با روحیه جهادی به وظایف خود عمل کرده و تامین انواع نهاده‌های کشاورزی، کنترل کننده‌ها و وسایل موردنیاز به ازا هر هکتار بعهده داشته است.

حمایت از اقتصاد داخلی رویکرد دولت جدید است

مدیرعامل شرکت بازنشستگی کارخانه فولاد نیز گفت: حمایت از اقتصاد داخلی و کشاورزی رویکرد دولت جدید است.

عامریان با اشاره به تاکیدات دولت رئیسی بر اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی، اقتصاد ملی درون‌زا و افزایش صادرات اظهارکرد: امروز حرکت جدیدی در حوزه کشاورزی و کشت توتون آغاز شده است.

و‌ی افزود: کشاورزان و کارخانه تولید در حلقه نخست زنجیره قرار دارند بدون شک با حرکت این حلقه در مسیر تحول  سایر حلقه‌های زنجیره در حوزه کشاورزی در آینده دستخوش تحول خواهند شد و این جریان ادامه پیدا می‌کند.

عامریان ایجاد فضای رقابتی سالم با شرکت‌های خارجی را دغدغه صنعت دخانیات عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید سیاست مجموعه دخانیات کشور است.

بیش از ۹۰ درصد توتون تولیدی کردستان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد

مدیر کشاورزی دخانیات کردستان نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد توتون تولیدی استان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یادگار رضاعی میزان تولید توتون استان را در سال جاری ۴۵۰ تن ذکر کرد و اظهارکرد: کردستان در زمینه تولید توتون جزو استان‌های پیشرو کشور است.

وی یادآور شد: بالاترین سطح زیرکشت  آبیاری قطره‌ای و بیشترین سطح زیر کشت بادی متعلق به کردستان است.

به گفته رضاعی، رتبه دوم توتون و رتبه نخست توتون کیفی بادی متعلق به استان کردستان است.

وی دیدار با کشاورزان، شناسایی مناطق جدید کشت و تهیه نهاده ها مورد نیاز کشاورزان را از اقدامات مجتمع دخانیات کردستان در سال جاری عنوان کرد.

وی رونمایی از بسته حمایتی کشاورزان را در تاریخ کشور بی سابقه توصیف کرد و افزود: در سال آینده هزار و ۵۰۰ تن نهاده مورد نیاز کشاورزان تحویل داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا