۵۰۰ دانشجوی دختر دانشگاه همدان صاحب خوابگاه می‌شوند

ریال نیوز : به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰۰ دانشجوی دختر دیگر از امکان اسکان در خوابگاه برخوردار می‌شوند.

به گزارش ریال نیوز ، حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به افتتاح دو خوابگاه جدید این بنیاد در روزهای آینده گفت: با بهره‌برداری از دو خوابگاه دخترانه دیگر در دانشگاه همدان که به نام بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی (دباغ) نام‌گذاری شده است، تعداد ۵۰۰ دانشجوی دختر فرصت اسکان و بهره‌گیری از امکانات این خوابگاه‌های باکیفیت را پیدا می‌کنند.

علیان‌زادگان ادامه داد: خوابگاه‌های دخترانه بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ (۱ و ۲) توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دانشگاه بوعلی سینا همدان ساخته شده و برای استفاده دانشجویان دختر سرزمین تحویل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره جزئیات این خوابگاه‌ها توضیح داد: خوابگاه دخترانه شماره (۱) ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را دارد و با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال تماما از منابع بنیاد ۱۵ خرداد در زیربنایی به مساحت ۳ هزار و ۵۲۰ متر احداث شده است.

وی افزود: خوابگاه دخترانه شماره (۲) نیز با زیربنای ۳ هزار و ۱۸۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را داراست. برای ساخت این خوابگاه نیز ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع بنیاد ۱۵ خرداد هزینه شده است.

علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های یادشده در مجموع دارای ۱۱۲ اتاق، ۱۴۲ سرویس بهداشتی و ۱۴ آشپزخانه هستند و شامل امکانات متنوعی مانند فضای ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، اتاق سرپرستی، رختشورخانه می‌باشند. همچنین دو دستگاه آسانسور با ظرفیت ۱۲ نفر به همراه ژنراتور برق برای مواقع اضطراری در این خوابگاه‌ها نصب شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، با بهره‌برداری از دو خوابگاه جدید در همدان تعداد خوابگاه‌های افتتاح شده این بنیاد در کشور به ۱۵ خوابگاه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه به تاکیدات و نظر مساعد رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۵ به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دختران سرزمین ورود کرده و ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه را در مناطق محروم کشور در دستور کار خود قرار داده که از این تعداد، ۱۳ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه، قائن، و مراغه به بهره‌برداری رسیده و ۲ خوابگاه جدید نیز به زودی در شهر همدان افتتاح می‌شود.

علیان‌زادگان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار دانشجوی دختر در خوابگاه‌های ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساکن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا