ایران در مقام چهارم جهانی استفاده از سوخت گاز در نیروگاه‌ها

به گزارش ریال نیوز، رضا اردکانیان در چهلمین هفته از پویش # هر هفته الف – ب- ایران گفت: امروز در هفته چهلم به ایستگاه فارس و اردبیل رسیدیم با احتساب طرح‌های امروز از 250 پروژه ساخت و سازی 227 امین پروژه با سرمایه‌گذاری 64 هزار میلیارد تومان وارد مدار می‌‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح‌های سدسازی آبرسانی و تصفیه فاضلاب در استان فارس با دستور رییس جمهور به افتتاح خواهد رسید افزود: امروز پنجاهمین سد مخزنی در دولت تدبیر و امید افتتاح می‌شود.

 

وزیر نیرو گفت: تعداد سدهای مخزنی در ابتدای انقلاب 19 سد بود و امروز به عدد 194 رسیده‌ایم و تا پایان دولت 200 سد در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه امروز همچنین چهل و چهارمین تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب 27 تصفیه‌خانه در کشور داشتیم که این رقم به عدد 163 می‌رسد و امروز نیز هفتاد و هشتمین تصفیه‌خانه در این دولت در فارس به افتتاح می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور داشتیم گفت: 246 مین تصفیه‌خانه وارد مدار تولید می‌شود و این مسیر ادامه خواهد داشت و تا پایان دولت به عدد 269 تصفیه‌خانه فاضلاب خواهیم رسید.

 

اردکانیان خاطرنشان کرد: در این دولت هر 50 روز یک سد مخزنی هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با اشاره به پروژه‌های امروز در استان اردبیل نیز گفت: اولین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت 160 مگاوات افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از جمله برکات جمهوری اسلامی بوده است افزود: از هر دو نیروگاه گازی یک واحد 160 مگاواتی بخار نیز احداث کردیم که علاوه بر پیامدهای مثبت زیست محیطی در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

 

وزیر نیرو یادآور شد: ما در کشور 30 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی احداث کردیم که 250 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است.

 

وی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ استفاده از گاز به عنوان سوخت نیروگاه در مقام چهارم جهانی قرار دارد، افزود: بعد از آمریکا، روسیه و ژاپن درصد بالایی از سوخت مصرفی و به میزان 80 درصد در نیروگاه‌ها گاز مصرف می‌شود که جهش قابل ملاحظه‌ای در این حوزه در این دولت صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های حرارتی در این دولت 17 هزار و 400 مگاوات بوده است افزود: تا پایان دولت به رقم 20 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی خواهیم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هشت =

دکمه بازگشت به بالا