فشار سازمان تامین اجتماعی بر کسب و کارها

به گزارش ریال نیوز، سازمان تامین اجتماعی برای تامین منابع خود برای پرداخت حقوق مستمری بگیران یا تامین هزینه‌های جاری خود به خصوص در بخش درمان که هزینه‌ها افزایش پیدا کرده، فشارها را بر کسب‌وکارها زیاد کرده تا بتواند خود را بروز نگه دارد.

محمود تولایی در مورد فشارها از طرف تامین اجتماعی بر صنوف اظهار کرد: تسهیل‌گری‌های سازمان تامین اجتماعی بسیار محدود، مختصر و برای مشاغل بسیار خاص انجام شد. در این مدت به دلیل افزایش بیکاری در کشور، اصناف و کسب‌وکارها به حمایت‌های دولت و سازمان تامین اجتماعی نیاز داشتند. اما حمایت دولت چه در حوزه مالیاتی و چه در حوزه تامین اجتماعی انجام نشد.

وی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خودگردان است، دولت بدهی زیادی به این سازمان دارد. اگر دولت این بدهی‌ها را می‌پرداخت سازمان تامین اجتماعی نیز می‌توانست در این مدت خدمات بهتری ارائه دهد. توقع این است که دولت اولویت اول خود را به این بخش اختصاص دهد.

رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: فشارها همچنان از طرف تامین اجتماعی بر کسب‌وکارهای زیاد است. سازمان تامین اجتماعی برای تامین منابع خود برای پرداخت حقوق مستمری بگیران یا تامین هزینه‌های جاری خود به خصوص در بخش درمان که هزینه‌ها افزایش پیدا کرده، فشارها را بر کسب‌وکارها زیاد کرده تا بتواند خود را بروز نگه دارد.

وی با اشاره به مشکلات سازمان تامین اجتماعی گفت: خود سازمان تامین اجتماعی نیز در شرایط کرونا بسیار آسیب دیده است. وقتی بیماری زیاد می‌شود پرداخت‌های بیمه بیکاری افزایش می‌یابد. وقتی بیماری شیوع می‌یابد هزینه‌های درمان برای تامین اجتماعی زیاد می‌شود. بنابراین سازمان سعی می‌کند این هزینه‌ها را از طریق فشار روی کسب‌وکارها تامین کند.

تولایی همچنین تصریح کرد: در بیشتر کشورهای دنیا کمک‌های وسیعی به بیمه‌های اجتماعی شده اما در ایران به طور جدی شاهد آن نبودیم. دولت در این مدت حداقل می‌توانست بدهی خود را که سال‌ها است عقب افتاده با سازمان تامین اجتماعی تسویه کند.

وی افزود: وعده‌هایی که در این مورد داده شد بسیار محدود، کنترل شده و برای تعداد معدودی از صنوف که از کرونا آسیب دیدند محقق شد از اصنافی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و …. به مدت چند ماه این حمایت‌ها شد اما آنقدر نبود که بتوان روی آن حسابی کرد، شاید درصد بسیار کوچکی از آسیب بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا