سهم 70 درصدی تجهیزات ساخت داخلی در طرح نگهداشت و افزایش تولید

به گزارش  ریال نیوز، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت ایده و ابتکار طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت را مهندس زنگنه در سال ۹۵ مطرح کرد و در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت و شورای اقتصاد در سال ۹۷ آن را تصویب کرد.

او ادامه داد:اهمیت این کار به دلیل نگاه به داخل بوده است و این طرح در زمان برجام با نگاه به توانمندی‌های داخلی تدوین شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت افزود:در این طرح کار‌های خوبی انجام شده است و باید جایی خارج از نفت، این فعالیت‌ها مستندسازی شود که چگونه در این شرایط چنین فعالیت‌هایی به مرحله عمل درآمده است.

توسعه با رقابت حاصل می‌شود/هیچ چیزی نمی‌تواند ایران را از پیشرفت متوقف کند

کرباسیان گفت: تاکید بر استفاده حداکثری از کالا‌های ساخت داخل و اختصاص چهار درصد از هر قرارداد برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت از دیگر وجوه قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت است.

او بیان کرد: مرحله نخست قرارداد‌های این طرح در سال ۹۷ امضا شد و تا کنون به‌طور میانگین این قرارداد‌ها ۲۵ درصد پیشرفت داشته‌اند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: سهم ساخت داخل تاکنون بیش از ۷۰ درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۸۰ درصد برسد.

او گفت: ۸۰ درصد نیرو‌های بومی در پروژه‌های این این طرح به‌کار گرفته شده‌اند و حدود ۱۸ دکل حفاری در این پروژه‌ها مشغول فعالیت است.

کرباسیان تصریح کرد:مرحله سوم قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت هم امیدواریم امسال امضا شود تا بتوانیم با اتکا به سرمایه داخلی، این ایده را به مرحله عملیاتی درآوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شش =

دکمه بازگشت به بالا