آغوش ملت برای فریب‌خوردگان اغتشاشات باز است

ریال نیوز : رئیس جمهور با بیان این که آغوش ملت برای فریب خوردگان اغتشاشات باز است، گفت: در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم. باید به تاریخ و انسانیت جواب بدهید.

به گزارش ریال نیوز ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن ماه، روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روز پیروزی حق بر باطل، روز پیروزی خون بر شمشیر، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین، روز انفجار نور، تحقق معجزه قرن، روز تحقق خواست مجاهدان راه خدا، علما، صلحا و شهدا و کسانی که در طول تاریخ امید برپایی نظامی به نام دین همواره در دل آنها بود و در ابن راه تلاش بسیار کردند است.

وی عنوان کرد: ۲۲ بهمن روز پایان استبداد و وابستگی و روز آغاز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران پرواز به ثمر نشستن روشنگری‌ها و رهنمودهای امام راحل و عظیم الشان، روز پایان سلطه سلطه گران بر ایران عزیز و روز بسیار مبارکی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز جلوه انسجام ملی، وحدت و یکپارچگی، حضور، حماسه، فریاد و حضور مردمی در هر کوی و برزن در صدها شهر و هزاران روستا است. مردم امروز در میدان حاضر شدند که نه فقط رأی که بالاتر از رأی با امام، رهبری معظم انقلاب، شهدا و آرمان‌های شکوهمند انقلاب اسلامی عهد ببندند.

رئیسی خاطرنشان کرد: این عهد بالاتر از میزان و رأی است. کسانی که حضور می‌یابند فقط رأی نمی‌دهند بلکه همواره پای رأی و انتخاب خود هستند. ما فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را تجلیل کنیم. آری، آن حرکت عظیم همواره قابل تجلیل است اما علاوه بر تجلیل و تکریم نسبت به فجر آفرینان ۵۷، آمدیم بگوییم ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم، شکست دشمنان و پیروزی جبهه انقلاب بار دیگر رقم خورده است.

وی با بیان این که این اعلام، اعلام یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است، گفت: ببینید در این یکسال دشمنان چه کردند و چه فتنه ها و توطئه هایی انجام دادند اما ملت سرفراز ایران و مردان و زنان تاریخ ساز ما دشمن و دست پلید دشمن را شناختند و خوب در صحنه ظاهر شدند و خوش درخشیدند به نحوی که یکبار دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی، مردم عزیز و سرافراز و انقلابی ما دشمن را ناکام گذاشتند.

برخی به دنبال آن هستند که چهره رژیم دست نشانده پهلوی را تطهیر کنند

رئیسی با تاکید بر این که حکومت ستمشاهی پهلوی فقط عقب ماندگی کشور و ذلت این کشور و ملت را در مقابل قدرت های سلطه گر می خواست، بیان کرد: آنچه حکومت ستمشاهی برای مردم آورد این بود که هم ایجاد حکومت پهلوی و هم بقای آن با کودتا بود. بر خلاف اصول مشروطه و خلاف خواست ملت با کودتا آمدند و به کشور و داشته های کشور و ظرفیت های عظیم آن خیانت و جنایت کردند.

وی اضافه کرد: آنها فقط به دنبال این بودند که چه کنند آمریکا و نظام سلطه خوشش بیاید و خوشنود شود. برخی به دنبال آن هستند که چهره رژیم دست نشانده پهلوی را تطهیر کنند اما فرمان رهبری معظم انقلاب برای مجاهدان در عرصه تبیین و جامعه بیش از پیش باید روشن باشد که این رژیم چه زشتی ها و پلیدی ها را برای مردم آورد و چه ذلت و عقب ماندگی ای را برای مردم ایجاد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی پایان این ذلت و آغاز عزت مداری ملت بزرگ ایران بود. اعتماد به نفس، اعتماد به دانش ها، تکیه بر فرهنگ «ما می توانیم» از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است. معلوم شد در این ۴۴ سال ملت ایران بسیار توانمند است و آثار و برکات این «ما می توانیم» و این استقلال و شعار نه شرقی، نه غربی برکات بسیاری داشته و دلیل عصبانیت دشمن هم همین است.

رئیسی افزود: کارهای بسیاری که در این کشور به دست جوانان عزیز ما انجام شده و کارهای بسیاری که در حوزه های مختلف علم و فناوری و عرصه های اقتصادی و دفاعی، در سلامت و پزشکی و نام آوری ای که برای ما درست کردند از دستاوردهای انقلاب است. جایگاه ما کجا بود؟ امروز ما در منطقه و در حوزه های بسیار، حرف اول را می زنیم.

وی تاکید کرد: کسب مقام چهارم،پنجم و ششم در بسیاری از عرصه ها برای خودیابی، اعتماد به نفس و اتکال به خدا است. ملت عزیز ما عرصه ها و قله های بسیاری را فتح کردند اما دشمن بر نمی تابد و از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی‌های خود را در به راه انداختند ۸ سال جنگ تحمیلی ادامه داد و ملت ایران پیروز و سرافراز از دفاع مقدس بیرون آمد و به دنبال آن حرکت منافقین کوردل بود که ۱۷ هزار نفر از مردم ما را اعم از رئیس جمهور، نخست وزیر و بسیاری دیگر را به شهادت رساندند و ائمه جمعه بزرگوار ما اعلام کردند منافقین را در لیست سیاه و تروریست ها بگذارند.‌

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام روز گذشته کنگره آمریکا گفت: باعث شگفتی و تعجب است که کنگره آمریکا، منافقین و جریان تروریستی که همه عالم تروریست بودن آنها را قبول کرده است را از لیست سیاه خارج می کند و به آنها میدان می دهد و توجه می کند. این باعث ننگ آمریکایی ها است.

رئیسی با بیان این که انقلاب اسلامی ساخت قدرت را در شرق وغرب دچار چالش کرد، خاطرنشان کرد: به دنبال آن بر آمدند تا بعد از جنگ نظامی و شکستی که خوردند تحریم ها تهدید ها را در قالب فشار حداکثری اعمال کنند؛ اما مقاومت ملت باعث شد آنها در همین عرصه و در پروژه تحریک ها هم شکست خورده باشند به نحوی که خودشان اعتراف کردند فشار حداکثری مفتضحانه شکست خورده است.

رئیس جمهور ادامه داد: وقتی دیدند که ملت بزرگ ایران، پروژه تحریم های آنها را خنثی کرد و دیدند ملت ایران نه در علم و فناوری و نه در تولید متوقف می شود و دیدند امروز در تولید و صادرات نفت متوقف نشدیم بیشتر برای فشار به ایران تلاش کردند.

رئیسی عنوان کرد: ما در مثبت کردن تجارت و تراز تجاری کشور موفق بودیم و کشور علی رغم تهدیدها و تحریم ها، از رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و رشد سرمایه ثابت بهره مند است و آنها دیدند ما در تولید و و ابزار و تجهیزات تولیدی رشد داریم و در هر شاخصی که مورد توجه آنها بود در حال رشد هستیم و کشور متوقف نشده و در حال پیشرفت و مشارکت اجتماعی است و در کار دانش بنیان در تلاش هستیم؛ دست به توطئه دیگر زدند و پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند.

وی بیان کرد: آنها تصور کردند با آشوب و اغتشاش می توانند کشور را متوقف کنند و در این عرصه یک جنگ ترکیبی به راه انداختند و جنگ سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و روانی و شناختی را ایجاد کردند. آنها در در همه حوزه ها یک کار ترکیبی رقم زدند غافل از اینکه ملت ایران آنها و ترفندهای آنها و دست پلید آنها را خوب می شناسند. وقتی آنها از زندگی سخن می گویند مردم نگاه می کنند تا ببیند آیا حضور آمریکایی ها در افغانستان، در عراق، سوریه و لبنان زندگی بخش بود؟ کجای عالم شما زندگی را به مردم آنجا هدیه کردید که امروز دلسوز مردم ایران شدید، ای انسان های پلید؟

رئیس جمهور خطاب به دشمنان و با نشان دادن مردم حاضر در راهپیمایی گفت: شما می خواهید انسجام مردم ما و انسجام ملی ما را هدف قرار دهید. به دشمنان می گویم؛ شما می خواهید سخن ملت را بشنوید؟ دنبال حرف ملت هستید؟ اینها ملت بزرگ ایران هستند.

ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم

رئیسی ادامه داد: شما از حقوق زن سخن می گویید؛ به برکت انقلاب اسلامی زنان ما در کشور آزاد هستند و در دانشگاه ها به عنوان استاد و دانشجو حضور دارند و در عرصه های اجتماعی و سیاسی حضور بسیار پر رنگی دارند و ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم و شما دشمنان در جایگاه متهم قرار دارید که زن را به ابزار و افزایش سود و سرمایه تبدیل کردید.

وی با بیان این که شما دشمنان از زن استفاده ابزاری می کنید تاکید کرد: در مسأله خانواده ما در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم. امروز می خواهید برای تمدن بشری شاخص تعیین کنید و می گویید یکی از شاخص ها، زشت ترین و بدترین حرکت اخلاقی یعنی همجنس بازی است و با این کار خود نسل انسان را منقرض می کنید و بر ضد خانواده حرکت می کنید. شما به دنبال بر هم زدن نظام خانواده هستید.

رئیس جمهور با تاکید بر این که ما مدعی هستیم و شما متهم گفت: در هسته ای، ما در جایگاه مدعی هستیم و شما متهم؛ ما تمام نظارت های آژانس بین المللی را قبول کردیم و سالهاست که نظارت ها وجود دارد. ۱۵ بار آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرده ایران هیچ گونه اقدامی در فعالیت هسته ای ندارد اما شما کلاهک ها و بمب هسته ای دارید.

رئیسی با اشاره به این که ما در مبارزه با تروریسم امروز در جایگاه مدعی قرار داریم، تاکید کرد: داعش را شما تشکیل دادید و حمایت و مسلح کردید اما مردان جمهوری اسلامی و سرافرازانش و حاج قاسم عزیزش در منطقه با داعش مبارزه کردند و شما در جایگاه متهم هستید و باید به تاریخ و دنیا و انسانیت جواب پس بدهید.

وی افزود: اگر حقوق بشر باشد؛ ما مدعی هستیم و شما متهم که چقدر حقوق انسان ها را در جای جای این منطقه و جهان زایل کردید. ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین، ستم به مردم افغانستان که فقط وجود ۳۵ هزار بچه معلول نتیجه حضور شما در آنجا است، از این موارد است. حضور شما و امتداد راهبردی شما در یمن و دیگر کشورهای جهان و رفتاری که با ملت خود داشتید طبق آمار جنایت ها که با ملت خود کردید از این دست است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه مدعی است و شما، آمریکا و اقمارش در جایگاه متهم قرار دارید و باید به بشریت توضیح دهید که چرا اینقدر علیه حقوق انسان و حقوق بشر جنایت کردید.

رئیسی با تاکید بر این که روز به روز بر اقتدار مردم ایران، این پرچم و این کشور افزوده خواهد شد، گفت: امروز جنگ اراده ها است؛ اراده ملت بزرگ ایران و رهبری بصیرت آفرین ایران اسلامی و جهان اسلام، اراده نیروهای مسلح و زنان و مردان ما است؛ ما با همه وجود استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پرچم سرافراز جمهوری اسلامی را پاس می داریم. چهل و چهار سال که از پیروزی انقلاب گذشته است، روز به روز بر اقتدار ملت ایران و این پرچم افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی همچنان مورد تاکید این ملت است و استقلال خواهی و عدالت خواهی، معنویت خواهی، دین مداری و حق خواهی همواره مورد تاکید ملت عزیز ایران است. همواره این عناصر به عنوان عناصر اصلی انقلاب اسلامی و شعار نه شرقی، نه غربی شعار ما است.

رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از انقلاب ها با گذشت زمان از مسیر خود منحرف می شود اما این میدان و ابن هوا و فضا و این ملت، شاهد هستند همان شعارهایی که در خیابان انقلاب در سالهای ۵۷ بر زبان مردم جاری بود یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» امروز نیز بر زبان مردم جاری است. همان شعار که دیروز بر لسان زنان و مردم جاری بود یعنی «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» امروز نیز بر زبان‌ها جاری است.

رئیسی بیان کرد: ملت ایران می داند شما به دنبال آن هستید که یاس و نا امیدی را القا کنید اما پیام این حضور، این حماسه آفرینی و رشادت و شجاعت امید آفرینی برای مردم و یأس و نا امیدی برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

امتداد نگاه پدرانه و عفو رهبری در دولت

وی خاطرنشان گرد: عده ای قلیل و کسانی که در این اغتشاشات فریب دشمن را خوردند باید بدانند که آغوش ملت برای پذیرش آنها باز است. با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و عفو و بخشش ایشان امروز آغوش ملت باز است و ما نیز امتداد این نگاه را در دولت و دستگاه های دولتی دنبال خواهیم کرد و آغوش باز ملت باید همه آنها که دنبال فریب هستند را پشیمان کرده باشد که به حمدالله امروز آثارش مشخص است.

رئیس جمهور افزود: آنها فهمیدند دشمن دنبال فریب و شیطنت بوده است و نه بحثشان «زن، زندگی و آزادی» و نه حقوق بشر و هسته ای است بلکه به دنبال گرفتن استقلال ملت ایران و سلب آزادی و زندگی آرام ملت ایران است. این را ملت ما خوب فهمیدند که آنها به کسی زندگی ندادند که بخواهند به ما زندگی بدهند. عزیزان ما بدانند باید با همان نگاه عطوفاته و کریمانه رهبری آغوش را برای پذیرش فریب خوردگان باز کنند. راه برای توبه و بازگشت باقی است و دولت خود را مکلف می داند در هیمن مسیر حرکت کند.

رئیسی با اشاره به شرایط روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: مردم عزیز بدانید؛ ما با آغاز کار دولت با مشکلاتی مواجه بودیم و کرونا روزی ۷۰۰ خانواده را داغدار می کرد اما با مشارکت شما و لطف خدا و کمک کادر درمان در حالی که در دنیا روزانه ۱۰۰ نفر از دنیا می روند تلفات در ایران به روزانه صفر نفر رسیده است. ما با شرایطی آغاز کردیم که کشور با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی مواجه بود اما با تلاش تولید بیشتر و رشد اقتصادی، این وضعیت پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که صادرات نفتی و غیر نفتی با مشکلات مواجه بود اما امروز هم تولید و هم صادرات در شرایط مناسبی است. ما در شرایطی بودیم که برخی با تردید می گفتند مگر امکان تغییر وجود دارد و پاسخ دادیم؛ ما از امام و رهبر آموختیم که «می توانیم» و با مدد خدا و کمک مردم توانستیم بر مشکلات فائق بیاییم و امروز بسیاری از مسائل و مشکلات حل شده و یقین دارم گره مشکلات موجود به ویژه مشکلات اقتصادی با توکل به خدا و مشارکت مردم گشوده خواهد شد.‌

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده سوریه و ترکیه گفت: در مورد دو کشور سوریه و ترکیه کشورهای دوست و همراه ما هستند، آنچه از مساعدت و همکاری لازم است را انجام می‌دهیم. ما یاور روزهای سخت هستیم و کشورهای همسایه ما هم بارها به خود ما گفته‌اند، هرچند در تریبون‌ها کمتر می‌گویند که اگر نیروهای مسلح ما نبودند امروز امنیت نداشتند. ما یار روزهای سخت همه همسایگان هستیم و دشمن بداند اگر بخواهد جایی در این منطقه پیدا کند سخت در اشتباه است، ما امنیت منطقه را در گرو خروج آمریکا و متحدانش می‌دانیم.

رئیسی تصریح کرد: هرکس در هر جایگاهی، از صاحبان فکر، قلم و اندیشه اگر در جهت ایجاد امید در مردم حرکت کند بداند در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده و کسانی که با قلم و فعالیت‌شان در مردم یأس و ناامیدی ایجاد کنند هم بدانند یا ندانند و بخواهند یا نخواهند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده‌اند.

رئیس جمهور خطاب به جوانان اظهار کرد: دهه‌ هفتادی ها، هشتادی‌ها و نودی‌ها؛ به همه شما به عنوان یک خدمتگزار می‌گویم که ظرفیت‌های مادی و معنوی و ذخایر و نیروی انسانی کارآمد کشور را می‌شناسم پس بدانید که آینده برای ایران اسلامی بسیار بسیار درخشان است.

رئیسی در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: برای ایثارگران و جانبازان از خواند طلب عافیت داریم و از مردان و زنان سلحشور انقلابی در شهر و روستا از خداوند توفیق تداوم راه شهیدان را خواستاریم. برای دولتمردان و کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستند توافقی گره گشایی از مشکلات مردم را مسئلت داریم و برای رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و راهنمای ملت بزرگ ایران طول عمر با عزت مسألت داریم و برای نیروهای مسلح جان بر کف و بسیج دلاور خود قدرت و عزت بیش از پیش خواستاریم. از کسانی که در عرصه های دفاعی و عرصه های اقتصادی و صنعتی تولید قدرت می کنند اقتدار و عزت بیشتر مسألت داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا