دیدار مردمی ” سعید محمد ” با قشم وندی ها

ریال نیوز : مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به ضرورت بکارگیری مدیران جوان و انقلابی در پست‌های مدیریتی گفت: برای پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی قشم باید از نظرات نخبگان هرمزگان استفاده شود.

به گزارش ریال نیوز، سعید محمد شامگاه پنجشنبه در نشست با مردم قشم با بیان این که هیچ‌گونه قصد و نیتی برای استفاده از مدیرعامل فعلی این منطقه در پست و سمت دیگری نداریم اظهارداشت: پس از تایید صلاحیت مدیران مناطق آزاد بویژه قشم، حکم مدیریت مدیران صادر و مدیریت در این سازمان ثبات پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مشکل مدیریت دوگانه در منطقه آزاد حل و در صورتیکه افرادی خلاف قانون مدیریت مناطق آزاد رفتار کردند مردم با گزارش به دبیرخانه این افراد را معرفی کنند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: با پیگیری کارگروه شورای عالی مناطق آزاد که تا ۲ هفته آینده با حضور ۱۴ وزیر عضو برگزار خواهد شد مسائل جزیره قشم بررسی و حل می‌شود.

وی با اشاره به این که راهکار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با بانک مرکزی در حال بررسی است تا دغدغه مردم اهل سنت قشم را برطرف کنیم ادامه داد: مدیرانی که رضایتمندی عموم مردم را همراه ندارند باید برکنار شوند.
محمد با تاکید بر توزیع عدالت در قشم برای مبارزه با ویژه‌خواری و رانت‌خواری اظهارداشت: کیفیت آموزش و پرورش نیز باید ارتقا یابد و با پیگیری وزیر آموزش و پرورش این موضوع با انتقال ادارات مناطق آزاد به امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش برای رفع دغدغه‌ها دنبال خواهد شد.

وی با بیان این که مجوز به مزایده گذاشتن ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو توسط اموال تملیکی کشور نیز موضوع دیگر و درخواست مردم جزیره قشم است تصریح کرد: دستگاه ام آر آی برای این جزیره تهیه و کتابخانه آن نیز باید تکمیل و تجهیز شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان این که در زمان صدور پروانه شرط استخدام افراد، بومی و سهمیه خاص در قرارداد سرمایه‌گذاران تعیین شود گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در قشم تقویت تا نیروهای لازم برای صنایع منطقه تربیت شوند.

وی با تاکید بر این که دانشگاه‌های منطقه نیز موظف به جذب دانشجویان بومی و تربیت افراد متخصص هستند تصریح کرد: زیرساخت‌های ورزش بانوان نیز در قشم تهیه و تجهیز شود تا این قشر بتواند در فضایی امن به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بپردازد.

محمد با بیان این که تعدادی از خانه‌هایی که در محله چابهار در زمان بارندگی با مشکل مواجه شدند نیز در اسرع وقت باید در جایی دیگر جایگزین شوند گفت: سایر مسائل که به صورت نامه و مکتوب تحویل شده در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بررسی و پاسخ آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

گفتنی است؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور روز پنجشنبه وارد قشم شد و پس از احترام به شهدای گمنام از چند طرح عمرانی بویژه پل خلیج فارس، پالایشگاه نفت و اسکله بانکرینگ نفت سلخ بازدید کرد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا