درآمد ۲۸۳ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات از چهار حوزه عملیاتی

ریال نیوز : بانک صادرات ایران در ۵ ماهه ابتدای سال جاری از چهار محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، سرمایه‌گذاری و کارمزد، بیش از ۲۸۳ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، بانک صادرات ایران(وبصادر) با انتشار اطلاعیه‌ای روی سامانه اطلاعات ناشران بورس(کدال) گزارش بخشی از درآمدهای عملیاتی ۵ ماه نخست امسال خود را با هدف شفاف‌سازی منتشر کرد.

طبق اطلاعیه‌ای که وبصادر روی سامانه کدال منتشر کرده، این بانک در ۵ ماه نخست سال جاری از محل تسهیلات اعطایی بیش از ۲۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده که بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال آن در مرداد ماه محقق شده است.

علاوه بر این، بانک صادرات ایران در ۵ ماه منتهی به مرداد ۱۴۰۲ از محل دریافت کارمزد هم نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده است. همچنین درآمد وبصادر از محل سپرده‌گذاری نیز در حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

طبق این گزارش در دوره یادشده، درآمد وبصادر از محل سرمایه‌گذاری‌ها، نزدیک به ۳۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. در این اطلاعیه تأکید شده است: عمده درآمد شناسایی شده در صورت‌های مالی بانک صادرات، بابت سرمایه‌گذاری‌ها، عمدتاً از محل سود تقسیمی شرکت‌های پتروشیمی بندرعباس، نفت تهران، نفت اصفهان و نفت تبریز بوده است. وبصادر در اطلاعیه خود توضیح داده است: آثار ناشی از شناسایی سود حاصل از واگذاری بلوک‌های سهام شرکت‌های پتروثمین و ایران خودرو در گزارش فعالیت شهریورماه جاری منعکس خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، بانک صادرات ایران با وجود پرداخت بیش از ۳۷ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سود سپرده‌ در مردادماه سال جاری، بیش از ۴۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده و بیش از ۷ هزار و ۷۶۱میلیارد ریال تراز مثبت ماهانه ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا