بن سلمان به دنبال احیای رابطه با ایران

ریال نیوز : وزیر خارجه عراق اعلام کرد که ولیعهد سعودی خواستار دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان در بغداد شده است و این نشست بطور علنی برگزار خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز ، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت وگو با شبکه رووداو گفت که تاکنون پنج دور مذاکرات میان ایران و عربستان در سطح امنیتی برگزار شده است و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از ما درخواست کرده که دیدار وزیران خارجه عربستان و ایران در بغداد برگزار شود.

وی تاکید کرد: اکنون مشغول هستیم و موعد دیدار علنی وزیران خارجه ایران و عربستان در بغداد را مشخص خواهیم کرد.

فوادحسین گفت: نشست هایی که تاکنون محرمانه و در سطح امنیتی بود از این به بعد با وساطت عراق علنی خواهد شد و وزیران خارجه دو کشور در بغداد دیدار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مورد پنچ دور گفت و گوهای انجام شده بین ایران و عربستان در عراق و ادامه این گفت‌وگوها در آینده گفت: در هفته گذشته پیامی از وزیر امور خارجه عراق دریافت کردیم که طرف سعودی این آمادگی را دارد که گفت وگوها بین ایران و عربستان از فاز امنیتی وارد فاز سیاسی و علنی شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای این که گفت وگوها بین تهران و ریاض وارد فاز سیاسی شود گفت: امیدواریم این گفت وگو ها در نهایت منجر به بازگشت روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان به “حالت عادی” شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا