تغییر الگوی کشت در شهرستان های استان فارس به همت بنیاد برکت

ریال نیوز : مجری بنیاد برکت در استان فارس گفت: با ایجاد هزار و۸۰۰طرح اشتغال زایی در حوزه زنجیره سبز و آبی و صنایع دستی شاهد اشتغال چند هزار نفری به صورت مستقیم و غیر مستقیم تنها در 16 شهرستان استان فارس هستیم.

به گزارش ریال نیوز ، سعید خدایاری مجری بنیاد برکت در استان فارس با بیان این‌که هدف گذاری امسال بنیاد برکت در استان فارس ایجاد طرح اشتغال زایی در 16 شهرستان این استان 3هزار و 800 طرح بوده که تا به امروز هزار و ۸۰۰ طرح به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسیده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت در شهرستان های کازرون، شیراز، ممسنی،خرم بید، کوار، سروستان ، کوهچنار و در چندین شهرستان دیگر این استان ورود کرده و 28 تسهیلگر تحت پوشش خود قرار داده است.

خدایاری بیان کرد: در 16 شهرستان استان فارس از طریق طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت که زمینه اشتغال زایی چند هزار نفری به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

سعید خدایاری مجری بنیاد برکت در استان فارس با اشاره به این‌که با توجه به شرایط آب و هوایی استان فارس بیشتر تمرکز خود را در بحث زنجیره سبز قرار داده ایم و البته در حوزه زنجیره آبی هم اقدام به راه اندازی استخر دربرخی از مناطق کرده ایم گفت: اخیرا در شهرستان مرودشت در حوزه زنجیر آبی برای پرورش ماهی کپور استخرهای احداث کرده و اقدام به پرورش ماهی گرم آبی کرده ایم همچنین در کنار آن اقدام به ارائه آموزش های لازم در جهت پرورش ماهی با همکاری شیلات کرده ایم.

وی به راه اندازی گلخانه های کوچک مقایس هم در برخی از شهرستان های استان فارس اشاره کرد و گفت: پیش از این در برخی از مناطق استان فارس افراد این مناطق برنجکار بودند که در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی این افراد تغییر الگوی کشت خود اقدام به راه اندازی گلخانه های کوچک مقایس کرده اند.

خدایاری همچنین از تغییر الگوی کشت در برخی از شهرستان های استان فارس هم خبر داد و گفت: پیش از این برخی از مناطق اقدام به کشت گندم می کردند که با تغییر الگوی خود اقدام به راه اندازی نرگس سراها کرده اند که فروش برخی از مردم این مناطق افزایش چشم گیری داشته است.

مجری بنیاد برکت در استان فارس بیان کرد: در حوزه فرآوری محصولات هم استان فارس اقدامات موثری انجام داده به طوری که پیش از این برخی از کشاورزان اقدام به تولید خرمای درجه دو سه می کردند که خرمای خود را دپو می کردند اما با ارائه ایده های جدید با راه اندازی کارگاه های زیادی اقدام به تولید خمیر خرما و صادرات آن کرده اند.

خدایاری توضیح داد: در حوزه صنایع دستی هم بنیاد برکت در استان فارس ورود کرده و در حوزه حصیر بافی ، گیوه بافی ،خاتم کاری و تهیه لباس های محلی اقدام به راه اندازی کارگاه های زیادی کرده اند که نتیجه این اقدامات انتخاب شدن دو روستا در استان فارس به عنوان روستای ملی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا