پرداخت ۱۳۴ همت وام ازدواج به ۶۵۸ هزار متقاضی

ریال نیوز : تکلیف و سهمیه امسال برای پرداخت وام ازدواج ۱۴۴ همت است که از ابتدای فروردین تاکنون بالغ بر ۱۳۴ همت از سهمیه توسط شبکه بانکی به ۶۵۸ هزار متقاضیان پرداخت شده است که حاکی از رشد ۲۸ درصدی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. پرداخت وام فرزند و ودیعه مسکن هم از مرز ۵۸ همت گذشت.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پرداخت این میزان تسهیلات در حالی محقق شده است که شبکه بانکی براساس سهمیه تکلیفی تا تاریخ 19‏‏/10‏‏/1402 مکلف به پرداخت ۱۱۶.۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بود که رقم پرداخت کنونی تسهیلات از ابتدای سال تا ۲۰ دی‌ماه نشان از عملکرد بیش از ۱۱۵ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی شبکه بانکی دارد.

همچنین از ابتدای سالجاری تا بیستم دی ماه در زمینه پرداخت تسهیلات فرزند آوری نیز تعداد ۶۰۱.۶۱۹ متقاضی  به مبلغ ۳۷ همت تسهیلات خود را دریافت کرده اند که این رقم رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

 در زمینه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن نیز طی این مدت از مجموع تعداد ۳۹۵۳۵۵  متقاضی که تشکیل پرونده داده اند تعداد ۳۵۱.۱۶۱ نفر به مبلغ ۲۱ همت موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

لازم به ذکر است بنابر دستور  ریاست محترم جمهوری و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند و لزوم کاهش صف متقاضیان در یافت این تسهیلات اخیر نیز بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه های ابلاغی ، بانک های عامل به منظور کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت 125 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 110 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه های قبلی تا پایان سال جاری اقدام کنند.

همچنین در طرح جدید بانک مرکزی بانک های قرض الحسنه مهر و رسالت نیز که در سال جاری عامل پرداخت این نوع تسهیلات نبودند نیز در سامانه ازدواج و فرزند بانک مرکزی فعال شده و امکان ثبت نام متقاضیان در این دو بانک نیز فراهم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا