حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ایران اکسپو

ریال نیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از مقامات عالی رتبه ۷۰ کشور جهان دعوت شده از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی(IRAN EXPO 2024)، دیدن کنند، تاکید کرد این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی کالا‌های تولیدی ایرانی است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روبط عمومی سازمان توسعه تجارت،عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هم اندیشی با نمایندگان منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از دو هزار شرکت تجاری با معرفی بیش از هزاران کالای صادراتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) شرکت می‌کنند.

وزیر صمت با بیان این‌که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی کالا‌های تولیدی ایرانی است، گفت: در داخل کشور از همه ظرفیت‌ها برای تولید و جهش در آن استفاده می‌شود؛ باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر استفاده کنیم.

وی با اشاره به موانعی که در سال‌های اخیر از طرف دشمنان در مسیر تجارت کشور به وجود آمده، گفت: برنامه‌ها و الگو‌هایی برای رفع مشکلات صادراتی تهیه شده است. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی یکی از این برنامه‌هاست که می‌تواند فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران به مردم جهان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بیش از 70 وزیر، نخست وزیر و رئیس جمهور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دعوت شده‌اند، گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه، اجلاس آفریقا و شانگهای نیز برگزار خواهد شد. همچنین به کمک اتاق بازرگانی نشست‌های B2B بین تجار داخلی و خارجی برگزار می‌شود که قطعا نتیجه این نشست‌ها منجر به عقد قرارداد‌های تجاری خواهد شد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌‌‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌‌‌‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و می‌توان گفت رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌‌‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌‌‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌‌‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا