برگزاری اولین نشست بررسی چالش‌های صنعت غذا در فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران

ریال نیوز : مشکلات و چالش‌های صنعت غذا با حضور ۱۰ انجمن این حوزه در فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران بررسی شد .

به گزارش ریال نیوز ، محسن نقاشی ، مدیرعامل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران با بیان این‌که این فدراسیون اولین تشکلی است که می‌تواند نقش از مزرعه تا سفره را داشته باشد گفت : تشکل‌های دیگر در کشور هستند و همه هم به اندازه خودشان زحمت کشیده اند و می کشند ولی تفاوت آنها با فدراسیون این است که فدراسیون از مزرعه تا سفره است و مترقی ترین اساسنامه در دنیا را دارد .

وی افزود : تشکل‌های دیگر صنفی هستند و یکسری انجمن ها نیز اختصاص به یک صنعت دارند و تشکل‌های دیگر هم که مجموع انجمن ها هستند می توانند به صورت انجمن صنایع غذایی فعالیت کنند . به طوری که اینها کشاورزی ، تبدیلی و تکمیلی نیستند.

نقاشی با بیان این‌که فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران اولین تشکلی است که تبدیلی، کشاورزی ، تکمیلی و غذایی است اظهار داشت : این فدراسیون اولین تشکلی است که هیچ محدودیتی نسبت به عضوگیری ندارد و افراد حقیقی هم می توانند در فدراسیون عضو باشند و اولین تشکل بین المللی هستیم که می توانیم از انجمن‌های خارجی هم عضو بگیریم.

مدیرعامل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران در ادامه این نشست موضوع مالیات بر ارزش افزوده و صدور پروانه ساخت برای هر فرآیند تولید را از مهمترین مشکلات صنایع غذایی برشمرد.

گفتنی است ؛ در این نشست مهندس امیررضا ثابت پی ، رئیس هیئت مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی با انتقاد از بخشنامه های خلع الساعه در بخش صنایع غذایی گفت : دولت باید برای رفع این موانع از متخصصین فدراسیون مشورت بگیرد .

وی همچنین از همه انجمن ها و کانون های کشاورزی و صنایع غذایی برای عضویت در فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران و تلاش برای رفع مشکلات و بالا بردن امنیت حوزه غذا دعوت بعمل آورد.

شایان ذکر است ؛ اولین نشست بررسی چالش‌های صنایع غذایی با حضور انجمن های چای دلنوشته و فرآورده‌های گیاهی ،افزودنی های صنایع غذایی ایران، صنایع غذایی اصفهان، صنایع غذایی تبریز ، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران ، سندیکای کنسرو ایران، آب های معدنی و آشامیدنی ایران ، ماشین سازی صنایع غذایی ایران، کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران، هلدینگ چابک و انجمن صنفی رسانه های تخصصی غذایی و کشاورزی در سالن کنفرانس گروه صنایع غذایی ویتانا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا