گردشگر مالی ۵۰ هزار میلیاردی دانش بنیان ها در پارک پردیس

ریال نیوز : رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار نیز جلوگیری از خروج ارز صورت گرفته است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نیا در مراسم افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور گفت: دغدغه مشترک مدیران مراکز رشد یادگیری، الگوگیری و هم افزایی است.

وی افزود: پارک فناوری پردیس با احساس نیاز فناورانه در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد و پس از آن با ایجاد ساختارها، تشکیلات و زیرساخت‌های لازم، در سال ۱۳۸۶ مرکز رشد فناوری نخبگان پارک تأسیس شد.

صفاری نیا گفت: در کنار مرکز رشد، فضای کار اشتراکی پارک فناوری پردیس با هدف پذیرش افراد و تیم‌های کوچک استارتاپی نیز تأسیس شد تا به عنوان مقدمه حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان، آماده سازی تیم‌ها را انجام دهد.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی دانشجویان با هدف آشنایی آنها با زیست بوم نوآوری و فناوری گفت: از سال ۱۳۹۳ طراحی رویدادهای کارآفرینی در دستور کار پارک فناوری پردیس قرار گرفته است و دانشجویان با زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا و به عنوان نیروی انسانی به شرکت‌ها ورود پیدا کردند.

صفاری نیا افزود: تأسیس شبکه ملی فن بازار ملی ایران، مرکز شتابدهی نوآوری و کارخانه‌های نوآوری آزادی و های وی از دیگر اقدامات پارک فناوری پردیس در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: وصل شدن زیست بوم فناوری و نوآوری به صنعت از نیازهای کشور بود و از سال ۱۳۸۶ اولین قراردادهای رفع نیاز صنایع در پارک فناوری پردیس منعقد شد.

وی گفت: تجربه مدیریت پارک فناوری پردیس به عنوان یک پارک فناوری پیشرو در بین کشورهای اسلامی، در نشست پاکستان ارائه شد. هم چنین برنامه ریزی ارائه این تجربه در کشورهای اندونزی و ازبکستان نیز شده است.

صفاری نیا از حضور بیش از ۴۵۰ شرکت در پارک فناوری پردیس خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار نیز جلوگیری از خروج ارز صورت گرفته است.

صفاری نیا در پایان گفت: ۱۷۰ هکتار در ۵ فاز در حال حاضر زیر بار فعالیت حدود ۹ هزار نفر است و برنامه ریزی برای گسترش ۳۰۰ هکتاری ناحیه فناوری پردیس در دست اقدام است.

بر اساس این گزارش، نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا