بنیاد برکت ۲۰۰ نفر را در آران و بیدگل سرکار برد

ریال نیوز : بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام زمینه ایجاد اشتغال برای 200 نفر را در آران و بیدگل کاشان فراهم کرده است.

به گزارش ریال نیوز ،معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اعلام این خبر اظهار داشت: بنیاد با حمایت از کارگاه تولیدی فعال در حوزه تولید اسباب‌بازی و بازی‌های فکری، باعث ایجاد اشتغال برای 200 نفر از ساکنان و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر شهر آران و بیدگل در استان اصفهان شده است.
هادی جوهری با اشاره به حمایت از این واحد تولیدی در قالب مشارکت مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت 30 میلیارد ریال منابع برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این کارگاه تولیدی فعال در زمینه تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی قرار داده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 60 نفر به صورت مستقیم در این کارگاه مشغول فعالیت بوده و برای 140 نفر نیز اشتغال خانگی ایجاد شده است.
به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، اکثر افرادی که در خانه خود با کارگاه مشارکتی این بنیاد همکاری دارند از میان اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان و افراد نابینا و کم‌توان و معرفی شدگان از سوی خیریه‌ها انتخاب شده‌اند.
جوهری بیان کرد: کارگاه تولیدی مشارکتی بنیاد برکت از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه تولید اسباب بازی‌های هدف‌دار، بازی‌های آموزشی و ابزار کمک آموزشی آغاز کرده بود اما فعالیت آن به علت تورم و افزایش ناگهانی نرخ ارز متوقف شده بود.
وی افزود: با ورود و مشارکت بنیاد برکت در سال گذشته و تامین سرمایه در گردش، این کارگاه به چرخه تولید بازگشت و کار خود را توسعه داد و در حال حاضر، ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی را در سال دارد.
معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت یادآور شد: در صورت توسعه فازهای دیگر این کارگاه تولیدی، امکان ایجاد اشتغال بیشتر برای اقشار آسیب‌پذیر در منزل وجود خواهد داشت.
جوهری تاکید کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و 240 بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار دارد که احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت است.
معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: تا به امروز با 12 بنگاه تولیدی در استان اصفهان مشارکت اقتصادی داشته‌ایم که پس از ثبات و به سوددهی رسیدن، از 9 بنگاه خارج شده‌ایم. این سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی، ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 855 متقاضی را به دنبال داشته است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون 4 هزار و 31 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری 6 ‌هزار و 360 میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان اصفهان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا