وزارت صمت به دنبال تصدیگری نیست

ریال نیوز : ­علی آبادی گفت : وزارت صمت باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه به‌دنبال سیاست‌گذاری باشد و مسیر را برای فعالیت بهتر و بیشتر بخش خصوصی و مردم هموار کند.

به گزارش ریال نیوز ، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای عملکرد سال ۱۴۰۱ با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، رئیس هیأت عامل ای درو و اعضای مجمع (نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، نیرو، دفاع، اقتصاد، تعاون و سازمان برنامه و بودجه) همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی در وزارت صمت برگزار شد.

علی‌آبادی در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو) با اشاره به انتظارات سه گانه مقام معظم رهبری، قانون و افکار عمومی از مجموعه دستگاه‌های فعال در حوزه صنعت گفت: همه باید با توجه به شعار سال بر محوریت تولید تمرکز کنیم، زیرا با رشد تولید می‌توان تورم را نیز مهار کرد.

وی رعایت قانون را الزامی خواند و در خصوص انتظارات مردم تاکید کرد: صدای مردم و مشتریان باید شنیده شود و ارزیابی‌های دوره‌ای در این خصوص باید صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، حرفه‌ای بودن، بین‌المللی شدن و همکاری با برندهای معتبر جهانی را از ضروریات تولید صادرات محور عنوان کرد و افزود: در تولید اصل بر صادرات است و در این راه باید مقدمات و بستر لازم را فراهم کنیم.

علی آبادی با بیان این‌که ۰وقتی صحبت از صادرات می‌کنیم، منظورمان خام‌فروشی نیست، بلکه صادرات محصولات دانش پایه است، تصریح کرد: ای درو باید به سمت انقلاب صنعتی ۴ و ۵ حرکت کند و گلوگاه‌های فن‌آوری را شناسایی و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حرکت در مسیر درست، ای درو را بتوان به یک مجموعه دانش‌بنیان و ثروت‌ساز تبدیل کرد و همچنین رعایت اصول اخلاقی در کارها را ضروری توصیف و بر شفافیت، پاک دستی و مقابله با فساد و رانت تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا