معرفی نامناسب ترین مؤلفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در ۱۴۰۰

ریال نیوز : عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران از نتایج بیستمین دوره پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان 1400 خبر داد و گفت: براساس بررسی های آماری، نامناسبترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان 1400 غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ها، موانع در فرآیندهای اداری و دشواری در تامین مالی از بانک ها بوده است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، علی مطیع جهانی عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، با بیان این مطلب اظهار داشت: محیط کسب و کار؛ شامل مجموعه عواملی می شود که بر عملکرد یا اداره بنگاههای اقتصادی موثر هستند اما تقریبا خارج از کنترل مدیران بنگاه ها قرار دارند.

وی ادامه داد: عواملی نظیر قوانین و مقررات، میزان بارندگی، فرهنگ کاری و …. در هر منطقه جغرافیایی و در هر رشته کاری و نیز در طول زمان متفاوت هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران یادآور شد: طبق ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاقها موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط  کسب و کار کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استانها، بخشها و فعالیتهای اقتصادی، سنجش و اعلام کنند و براین اساس، اجرای طرح پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار با همکاری اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ اجرا می شود.

وی با اشاره به نتایج اجرای بیستمین دوره طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان ۱۴۰۰ بیان داشت: در طرح پایش تابستان ۱۴۰۰، تعداد ۴۳۰  فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت ها و در کلیه استان‌ها مشارکت داشتند.

مطیع جهانی افزود: براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب ‏وکار بخش تعاون ایران در تابستان۱۴۰۰ رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۴ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که بصورت بسیار جزئی شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص “پایش بهار ۱۴۰۰″،   ۵.۶۵ می باشد) بهتر شده است. در مجموع از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، همچنان وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون، مطلوب نیست.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران به مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار، محدودیت دسترسی به آب و محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در مدت مذکور بوده اند.

وی ابراز داشت: این بررسی نشان داده است که خدمات بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی بدترین محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده اند. همچنین فعالیت های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و فعالیت های ساختمان بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.

خاطرنشان می شود، براساس بررسی های آماری، استانهای هرمزگان، آذربایجان غربی، گلستان بهترین محیط کسب وکار را ثبت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا