چمران : اعضای شورای شهر در انتخابات مجلس شرکت نمی کنند

ریال نیوز : رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا کنون تمایلی برای ثبت نام در انتخابات مجلس از سوی اعضای شورا دیده نشده است.

به گزارش ریال نیوز ، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح آنچه که در جلسه امروز شورا مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: امروز آقای شربیانی نطق پیش از دستوری در مورد محله نفرآباد شهر ری واقع در منطقه ۲۰ خواهند داشت و پس از آن نیز در خصوص موضوع سفرهای خارجی در شهرداری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گزارشی را برای کل این سفرها ارائه خواهند کرد.

وی افزود: امروز همچنین در ادامه جلسه نیز تعدادی از حسابرسی ها قرائت خواهد شد و پس از آن پرونده باغات مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام اعضای شورای شهر تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون نشنیده ام کسی بخواهد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کند. تمایلی هم از سوی کسی تا کنون ندیدیم.

وی درباره موضوع ایمنی بازار تهران نیز گفت: قطعا باید در بازار تهران تغییراتی به ویژه در تاسیسات و نحوه استفاده از تاسیسات رخ دهد تا سطح ایمنی افزایش پیدا کند. در دوره دوم شورای شهر تهران اقداماتی آغاز شد و امروز نیز دوباره پس از ۲۰ سال باید کارهایی به ویژه در حوزه برق در سراها و پاساژهای بازار انجام شود. متاسفانه این مکان ها در بازار به لحاظ ایمنی با خطرهای متعددی مواجه هستند.

چمران ادامه داد: مقاوم سازی در بعد معماری برای بازار مشکلی ندارد و به راحتی قابل اجرا است. همانطور که پیشتر نیز سقف بازار ترمیم و ستون هایی برای مقاوم سازی آن گذاشته شد. بی تردید باید حرکت گسترده تری در این حوزه شکل بگیرد تا این مسائل حل و فصل شود.

وی درباره موضوع حمل و نقل در محدوده بازار تهران نیز گفت: باید در سیستم حمل و نقل بازار تغییراتی رخ دهد و نحوه بار و بارگیری اصلاح شود. در این زمینه اعضای شورا، شهرداری و پلیس انتقادات فراوانی را دارند که نیاز به تغییرات گسترده وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر قائمی نیز در واکنش به اقدام شهرداری تهران در خصوص تعیین سرپرست برای شرکت حاصل از ادغام دو شرکت کنترل ترافیک و رایانه شهر پیش از آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در این خصوص روز گذشته سلسله پاسخ هایی از سوی شهرداری تهران ارسال شده که امروز صبح به دست من رسیده است. هنوز پاسخ ها را مطالعه نکردم اما جلسه کوتاهی با رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر داشتیم که مقرر شد هفته آینده در جلسه ای موضوع را بررسی و نهایتا نتیجه را به صورت رسمی اعلام کنیم.

این عضو شورای شهر تهران باانتقاد از آنچه نادیده گرفته شدن شورا از سوی شهرداری تهران عنوانکرد، گفت: این موضوع بار اول نیست و قطعا شورا در این خصوص سکوت نخواهد کرد؛ اما روی دادن چنین اتفاقاتی به برکت و لطف حضور برخی دوستان در شورا است که حمایت بی چون و چرا می کنند. اگر آزاد اندیشی وجود داشت قطعا منصفانه تر برخورد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا