۵۴ درصد انبارهای اموال تملیکی تخلیه شد

ریال نیوز : مديرعامل سازمان اموال تملیکی : ٥٤ درصد انبارهاي اموال تمليكي تخليه شد .

 

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، سيد عبدالمجيد اجتهادي رئيس هيات مديره و مديرعامل اين سازمان به همراه رضا سعيدي مديركل تعزيرات حكومتي، رضا مهرجویی معاون امور گمرکی و عبدالسعید عباسی رئیس اداره امور بندری استان بوشهر در اولین روز کاری سال 1401، به صورت سرزده از انبارهاي اموال تمليكي در منطقه ویژه اقتصادي استان بوشهر بازديد بعمل آوردند.

طی این بازدید دكتر اجتهادي با اشاره به خروج میزان قابل توجه کالا از انبارها اظهار كرد: يكي از اهداف سازمان اموال تملیکی تعيين تكليف سريع و به روز اموال تحت تملك است که در همین راستا برنامه‌ريزي‌هاي لازم نيز صورت گرفته است. در سال گذشته بر اساس همین برنامه از پيش تعيين شده موفق به تخلیه ٥٤ درصدی انبارها شدیم و اميدواريم در سال جاري ضمن متمركز كردن انبارها تعداد آنها را نيز كاهش دهيم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی استفاده از ظرفیت کارگروه نظارت بر اجرای احکام دادستانی کل در استان بوشهر و همچنین کارگروه موضوع ماده هشت قانون اساسنامه را در راستای تسریع در تعیین تکلیف اموال تحت تملک و رفع موانع موجود مورد تاکید قرار داد.   

وي با اشاره به تعيين تكليف بموقع كالاهاي قاچاق افزود: از اين پس كالاهايي كه راي قطعي آن از سوي مراجع قضايي صادر شده باشد (استرداد، فروش، انهدام) بلافاصله در فرآیند تعیین تکلیف از سوی سازمان اموال تملیکی قرار خواهد گرفت و هیچگونه تعلل و تاخیری از سوي اين سازمان صورت نخواهد گرفت.

معاون وزير اقتصاد در ادامه تاکید کرد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که با اقدامات جهادی تا پايان خردادماه سالجاري كالاهاي تحت تملك در انبارهاي اين سازمان به حداقل ممکن برسد.

اين مقام مسئول در ادامه به موانع قانوني بر سر راه تعیین تکلیف اموال متروکه اشاره کرد و علت دپوی ماشین آلات سنگین در انبارهای اموال تملیکی بوشهر را كميسيون ماده يك قانون مقررات آئين نامه صادرات و واردات اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که تدابیر لازم در این خصوص صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا