مهار تورم امیدی برای تولیدکنندگان است

ریال نیوز : دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران گفت : تولید کننده هر روز با مشکلات جدیدی که ایجاد کننده آن خود دولت است مواجه می شود.

به گزارش ریال نیوز ، محسن نقاشی ، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران در حاشیه سی امین نمایشگاه ایران اگروفود گفت: مهار تورم تنها به دست بخش خصوصی قابل کنترل نیست زیرا بخش خصوصی نمی‌تواند به کلیات اقتصاد ورود داشته باشد.

نقاشی بیان کرد: دولت حتی اقلامی چون سوخت و انرژی را با افزایش قیمت عرضه می‌کند پس چگونه می‌توان انتظار داشت تولیدکننده تولیدات خود را با ضرر عرضه کند.

وی عنوان کرد: زمانی که تولیدکننده مواد اولیه را گران تهیه می‌کند نمی‌تواند محصول تولیدی را ارزان عرضه کند. حتی بعضی از واحدهای تولیدی یک سری از محصولات خود را با ضرر ارائه می‌دهند و با قیمت دستوری امکان تغییر قیمت برای واحدهای تولیدی وجود ندارد.

این فعال صنعت غذای کشور گفت: واحدهای تولیدی تمایل دارند مواد اولیه را ارزان تهیه کنند و محصول نهایی را نیز ارزان عرضه کنند اینگونه فروش افزایش پیدا می‌کند. با کاهش قیمت‌ها واحدهای تولیدی نیز می‌توانند حقوق کارگران را بدهند. قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و توان خرید محصول با قیمت بالا را ندارند.

نقاشی خاطر نشان کرد: مهار تورم امیدی برای تولیدکنندگان است و با رشد تولید قطعا وضعیت بهتر می‌شود ولی هر روز با مشکلات جدیدی که ایجاد کننده آن خود دولت است مواجه هستیم.

وی موسسه استاندارد با مثال زد و بیان کرد: این موسسه بحث لوگوی روی بسته بندی را مطرح کرد که هیچ ارتباطی به این سازمان ندارد و یا درج اوزان خالص که غیر ممکن است و هیچ دستگاهی وجود ندارد که وزن خالص تحویل بدهد .

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی گفت: امیدواریم با توجه به شعار رشد تولید قیمت دستوری نیز حذف گردد. تولیدکننده هیچ جنسی را از دولت تهیه نمی‌کند بنابراین نباید قیمت محصولش را دولت معین کند. مطمئن باشید اگر قیمت دستوری حذف شود و عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند قطعا قیمت‌ها عادلانه تر خواهد بود.

وی در خصوص جلسه‌ای که چندی پیش با رئیس جمهور داشتند عنوان کرد: یکی از مسائل مطرح شده عدم مشورت با تشکل‌ها بود زیرا طبق قانون بهبود محیط کسب و کار برای صدور هر بخشنامه ای از طرف ادارات و وزارتخانه‌ها باید با تشکل‌ها مشورت شود ولی این کار انجام نمی‌شود.

نقاشی در ادامه گفت: معاون حقوقی رئیس جمهور در بخشنامه ای تاکید کرد که باید با تشکل‌ها مشورت شود و آقای مخبر نیز به این موضوع اشاره کردند که باید نظر تشکل‌ها گرفته شود ولی این کار اتفاق نمی‌افتد.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی بیان کرد: تولیدکننده‌ای که سال‌ها زحمت کشیده و رنج برده مشکلات تولید را می‌داند، اگر تعامل بین تشکل‌ها، تولیدکنندگان و دولت صورت بگیرد قطعا به نفع اقتصاد کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا