نمادهای تاریخی قزوین بیانگر اصالت مردم این دیار است

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: نمونه های فرهنگی و نماد های تاریخی موجود در این استان، نشانگر شرافت و اصالت مردم این خطه است.

به گزارش ریال نیوز، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین شامگاه چهارشنبه هفدهم فروردین در مراسم بهره‌برداری از اولین “خانه ایرانی” قزوین در خانه تاریخی زعیم اظهار داشت: یکی از مزیت ها و حتی مزیت مطلق استان قزوین شأن و جایگاه فرهنگی این استان و اصالت و شرافت حاکم بر مردم استان است.

وی افزود: نمونه های فرهنگی و نماد های تاریخی موجود در این استان نشانگر شرافت و اصالت مردم است و به طور قطع خانه های تاریخی در این خطه بیانگر قدمت فرهنگ اصیل و عمق شرافت مردمان پیشین این سرزمین است.

استاندار قزوین گفت: این که این مزیت چه قدر در سطح استان قابل استفاده باشد و بتوان از آن بهره برداری کرد به همت، درایت و تدبیر مسئولان بستگی دارد و به طور قطع چیزی که باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد در وهله نخست شناخت و در وهله دوم شناساندن ظرفیت های تاریخی و میرات تاریخی و فرهنگی استان به مردم است که می تواند منجر به توسعه اقتصادی در کنار دستاوردهای فرهنگی باشد.

اعلایی اضافه کرد: در فضای پیش روی مدیریتی استان، توسعه گردشگری برای شناساندن فرهنگ غنی این خطه و ظرفیت اقتصادی گردشگری در دستورکار قرار دارد و امیدواریم منجر به اقدامات مناسب شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت افتتاح این خانه تاریخی اظهار داشت: مشابه این خانه در سطح استان فرصت های دیگری هم وجود دارد که بخشی از آنها در معرض استفاده قرار گرفته و بخش دیگری هم باید مورد استفاده قرار گیرد و این فضاها باید در یک زنجیره متصل به یکدیگر جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان را به مردم معرفی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا