واردات ۵۰۰ هزار تاکسی و موتورسیکلت برقی تا سال ۱۴۰۷

ریال نیوز : مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: حدود ۱۰۰ هزار تاکسی برقی، ۴۰۰۰ اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله وارد کشور می شود.

به گزارش ریال نیوز ، حسن کریمی سنجری ، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: وزارت صمت برنامه‌ریزی کرد که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را بتواند در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله وارد کشور کرده و گسترش دهد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، ضمن تاکید و اصرار این وزارتخانه برای واردات این وسایل نقلیه برقی توسط خودروسازان گفت: علت نیز این است که بحث انتقال فناوری اتفاق بیفتد. قرار نیست ما همیشه واردکننده باشیم؛ بنابراین ضرورت دارد که انتقال فناوری صورت گیرد. شرکت خودروساز، برای واردات خودروی برقی اقدام می‌کند و پس از مدتی به‌تدریج وارد فاز ساخت داخل خواهد شد.

به گفته مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکسی‌های برقی که اخیراً در یکی از ایستگاه‌های مرکز شهر، رونمایی شدند، به زودی پلاک «ت» خود را دریافت می‌کنند و در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار خواهند گرفت و آماده تردد در سطح شهر هستند. به‌محض اینکه خودروهای مربوط به ایستگاه مذکور، پلاک خود را از وزارت کشور دریافت کنند، فعالیت آن ایستگاه آغاز خواهد شد که احتمالاً این اتفاق طی هفته‌ای پیش‌رو (در اسفند ماه) رخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا