افتتاح ساختمان جدید پلاسکو در شهریور 99

علی رحیمی در حاشیه بازدید حضور نمایندگان کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: از مهر ماه امسال پروژه ساختمان پلاسکو را تحویل گرفته ایم و اکنون در مرحله ای قرار داریم که پی ریزی های پیشین را باید برداریم و فوندانسیون جدید را جایگزین آن کنیم .
مدیر پروژه پلاسکو  گفت: سازه ای که قرار است تحویل کسبه شود سازه ای فلزی و کاملاً پیچ و مهره ای است که با ساختمان پیشین پلاسکو که در حادثه دو سال پیش کمتر آسیب دیده تلفیق می شود و به حالت سنتی و مدرن در خواهد آمد.
رحیمی گفت: برآورد هزینه آن 47 و نیم میلیارد تومان در ابتدای امر بود اما با توجه به افزایش قیمت ها در این 7 – 8 ماه اخیر این برآورد به 88 میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم که این پروژه با  کاهش قیمت ها هرچه سریعتر خاتمه یابد.
وی افزود: برای اتمام پروژه پلاسکو زمان بندی 40 ماهه ای را پیش بینی کرده بودیم اما تمام تلاش می کنیم در 20 ماه این پروژه تحویل کسبه شود، البته با توجه به اصلاحاتی که در مساحت واحدهای تجاری صورت می گیرد ممکن است مساحت واحدهای تجاری جدید تغییر یابد زیرا سازه پیشین بر اساس نقشه های سال های بسیار دور بوده و اکنون قرار است برای سازه جدید مشاعات، پله برقی، آسانسور و راهروهای ایمن تعبیه شود.
حضور نمایندگان کمیسیون عمران مجلس در محل ساختمان پلاسکو
بعد از ظهر امروز برخی از نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان پلاسکو حضور یافتند.
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون عمران فعال هستند ساعت 14:30 امروز در موقعیت ساختمان پلاسکو حضور یافتند تا به بررسی وضعیت پیشرفت ساخت و ساز این ساختمان بپردازند که حدود دو سال پیش در سانحه آتش سوزی تخریب شد.
شهرداری منطقه 12 پروانه ساخت این سازه جدید ساختمان پلاسکو را به صورت رایگان صادر کرده و نقشه ها در دست بررسی است.
بنیاد مستضعفان که متولی ساختمان پلاسکو است مسئولیت ساخت و ساز این بنا را بر عهده دارد.
پس از گذشت حدود دو سال از سانحه پلاسکو، اکنون ساخت سازه جدید در مرحله گودبرداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا