پرونده‌های بزرگ مالیاتی حسابرسی ویژه می شوند

ریال نیوز : رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی گفت: با هدف رسیدگی های موثرتر و تسریع در وصول درآمدهای مالیاتی، پرونده های بزرگ در اداره کل حسابرسی ویژه رسیدگی می شوند.

   

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی که با حضور معاونین سازمان، مدیران کل ستادی و مدیران کل ادارات امور مالیاتی شهر تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: اداره کل حسابرسی ویژه که اخیرا ایجاد شد و متشکل از حسابرسان منتخب ادارات کل امور مالیاتی است، پرونده های بزرگ را با کیفیت و دقت بالا مورد رسیدگی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: حدود 1000 پرونده برای رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و در این مرحله،  184 پرونده مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی با حجم فروش بالا گزینش شد و پرونده این اشخاص جهت رسیدگی به اداره کل حسابرسی ویژه محول گردید.

دکتر منظور عنوان کرد: تیم های حسابرسی ویژه جهت رسیدگی به این پرونده ها به استان محل تشکیل پرونده مالیاتی مراجعه کرده و رسیدگی ویژه و تخصصی را در محل انجام خواهند داد.

گفتنی است در این جلسه همچنین موضوع افزایش کارآیی نظام مالیات بر ارزش افزوده نیز مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص راهکارهای مختلف از جمله اصلاح ساختار و افزایش نظارت بر فرآیندها و وصول مالیات بر ارزش افزوده در ادارت کل بحث و بررسی شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: نظام مالیات بر ارزش افزوده دارای کارکردها و ظرفیت های بالقوه بسیاری است و این قابلیت را دارد که حتی وصولی این منبع از مالیات های مستقیم نیز فزونی بگیرد و اطلاعات دقیق و شفاف مربوط به فروش کالا و خدمات، همواره معیار صحیح و اصولی برای تشخیص مالیات عملکرد نیز بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا