حمایت ویژه بنیاد ۱۵ خرداد از زنان

ریال نیوز : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خدمات متعددی را برای دختران و مادران ایران طراحی و اجرا کرده است.

به گزارش ریال نیوز ، حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: دختران و مادران کشور از جمله اصلی‌ترین مخاطبان جامعه هدف بنیاد در سه حوزه جوانی جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی به‌شمار می‌روند و بسیاری از طرح‌ها و پویش‌ها برای آن‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

علیان‌زادگان که در آیین افتتاح دوازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد در دانشکده علوم پزشکی قائن در خراسان جنوبی سخن می‌گفت، در تشریح خدمات این بنیاد برای دختران گفت: ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار است که از این تعداد، ۱۲ خوابگاه افتتاح شده و چهار خوابگاه دیگر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: امروز ۴ هزار دانشجوی دختر می‌توانند از خدمات خوابگاه‌های ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رویکرد اولویت پیشگیری بر درمان در فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت، مداخلات پیشگیرانه را از محورهای این فعالیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: دختران جزو جامعه اصلی مخاطبان هدف پویش‌های مختلف بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت از جمله در طرح‌های ملی غربالگری تنبلی چشم و پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک، پیشگیری از ناشنوایی و پیشگیری از پوسیدگی دندان هستند.

علیان‌زادگان در مورد خدمات ارائه شده به مادران ایرانی خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد رویکرد هم‌افزایی خدمات در دو حوزه سلامت و جمعیت با هدف تحقق ایران جوان را سرلوحه اقدامات اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های چندگانه‌‌ای را برای حمایت از زنان و مادران ایرانی طراحی و اجرا کرده است. از جمله، در طول سال‌‌های گذشته از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌هزینه درمان به زوج‌های نابارور، از درمان این دسته از بانوان حمایت صورت گرفته است.

علیان‌زادگان افزود: همچنین به منظور حمایت از مادران آینده، توزیع مکمل‌های غذایی و دارویی ویژه زنان باردار در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور آغاز شده است.

وی در تشریح دیگر اقدامات این بنیاد در حمایت از زنان ایرانی عنوان کرد: در قالب پویش‌های «ایران جوان» و «لبخند مادری» از دانشجویان دارای فرزند، زنانی از جامعه هدف که صاحب فرزند سوم شده‌اند و مادران صاحب فرزند چندقلو حمایت صورت گرفته‌ است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، بخش عمده‌ای از ۲ هزار و ۲۸ مدرسه ساخته شده توسط این بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور به دختران اختصاص دارد.

گفتنی است، خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشکده علوم پزشکی قائن به عنوان دوازدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در زیربنای ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده و ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را داراست و از امکانات متعددی نظیر بهداری، سالن ورزشی، اتاق مطالعه، سالن رایانه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، آشپزخانه و اتاق میهمان برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا