سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال فرزندان بازنشسته ها

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در قالب تفاهم نامه بنیاد برکت و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال فرزندان بازنشسته کشور اختصاص یافته است.

به گزارش ریال نیوز ، مراسم امضای تفاهم نامه جامع همکاری بنیاد برکت و صندوق بازنشستگی کشوری (اشتغال زایی و ظرفیت های مسئولیت اجتماعی ) امروز با حضور محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت و نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور به امضا رسید .

در این مراسم محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این‌که تفاهم نامه اشتغال زایی بین بنیاد برکت و صندوق بازنشستگی با رویکرد اشتغال فرزندان بازنشستگان و استفاده از ظرفیت های مسئولیت های شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی امروز به امضا رسید گفت: رویکرد اصلی این تفاهم نامه اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت های شرکت هایی هستند که در حوزه اقتصادی در مجموعه فعال هستند.

او ادامه داد: هدف ما این است که از تمام ظرفیت های خود در این حوزه و شبکه تسهیل گری بتوانیم برای فرزندان بازنشسته کشور استفاده کرده و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.

ترکمانه با بیان این که حجم کل سرمایه گذاری که با همکاری بنیاد برکت ، صندوق بازنشستگی و آورده های مردمی دیده شده هزار میلیارد تومان است گفت: اجرای این طرح تا پنج سال ادامه دارد و هدف آن بازگشت به روستا و اشتغال در زنجیره های اصلی بنیاد برکت از جمله زنجیره کشاورزی و زنجیره آبزی پروری است .

ترکمانه گفت: بنیاد برکت تمرکز خود را بر ایجاد توانمند سازی و ایجاد اشتغال قرار داده است و در یکی دو سال گذشته از اهرم های مالی و از ظرفیت های سازمان های مختلف هم در این بخش استفاده شده است.

او تاکید کرد: در حوزه ایجاد اشتغال تاکنون با مجموعه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده ایم همچنین با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ویژه با سازمان بهزیستی در خصوص ایجاد اشتغال برای معلولان تاکنون تفاهم نامه و اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است.

در ادامه این برنامه نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حوزه اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری برنامه ریزی خوبی انجام داده است گفت: طبق تفاهم نامه امروز با بنیاد برکت مقرر شد امسال با همکاری بنیاد برکت و سازمان فنی و حرفه ای اقدام به ایجاد اشتغال برای فرزندان بازنشستگان کنیم.

او ادامه داد: از آن جایی که یک مسئولیت اجتماعی در این حوزه بر عهده ما است بنابراین سعی شده است که با همکاری برخی از ارگان و نهاد و دستگاه های مسئول اقدام به ایجاد اشتغال برای فرزندان بازنشسته کشور کنیم.

ترکی بیان کرد: در این حوزه خدمت دو سویه است به طوری که صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعه افرادی که بنیاد برکت معرفی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او یادآور شد: تفاهم نامه ای که امروز منعقد شد مربوط به بحث آموزش است به طوری که آموزش برای فرزندان بازنشستگان صورت می‌گیرد و ما از دستگاه ها در این بخش کمک خواهیم گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =

دکمه بازگشت به بالا