نامه ضرغامی به یونسکو

ریال نیوز : وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به دبیرکل یونسکو درباره غزه، اقدام عاجل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد برای صیانت از آثار، اماکن و میراث فرهنگی سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه غزه را خواستار شد.

به گزارش ریال نیوز ، در نامه عزت‌الله ضرغامی به ادری آزوله ـ مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ـ آمده است: «همانطور که مستحضرید، حدود یک ماه از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و متاسفانه یک نسل‌کشی گسترده در سرزمین‌های اشغالی در حال انجام است.

این حملات رژیم صهیونیستی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها و کشتار غیرنظامیان به‌ویژه کودکان و زنان، علاوه‌بر اینکه فرصت‌های آموزشی را از این منطقه متراکم جمعیتی می‌گیرد، خطر نابودی آثار فرهنگی ‌تاریخی را در این منطقه به همراه دارد. منطقه‌ای که قدمت آن پنج هزار سال تخمین زده می‌شود و شامل قلعه‌ها، حمام‌ها، مساجد و کلیساهای تاریخی است.

صیانت از آثار، اماکن و میراث فرهنگی سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه غزه، نیازمند توجه بیشتر سازمان یونسکو است و اقدام عاجل سرکارعالی را می‌طلبد.

چندی پیش نیز، شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) نگرانی عمیق خود را درباره خشونت‌های کنونی حادث بر غیرنظامیان ساکن غزه ابراز کرد و درباره بی‌توجهی به حفاظت از اموال فرهنگی و افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی و تاریخی در این منطقه هشدار داد و بر آتش‌بس فوری تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + یک =

دکمه بازگشت به بالا