استان قزوین باید به جمع صادرکنندگان میلیارد دلاری بپیوندد

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: میزان صادارت استان قزوین هنوز به میلیارد دلار نرسیده است و افق استان بایستی به این سمت برود و استان قزوین باید به جمع صادرکنندگان میلیارد دلاری بپیوندد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادارات غیر نفتی استان قزوین که با حضور علیخانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادر ایران برگزار شد، با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی صندوق ضمانت استان قزوین اظهار داشت: این دفتر برای اولین بار در سطح کشور در استان قزوین راه اندازی شده که یک پیامی است به جامعه اقتصادی استان و کشور که استان قزوین در زمینه صادرات حساس است و برای رشد آن برنامه دارد.

وی افزود: صادارت فعلی استان قزوین با داشته‌ها و مزیت‌های استان قزوین فاصله دارد و باید مسئولان اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی در کنار يکديگر قرار بگیرند تا این رقم افزایش یابد.

اعلایی با بیان این که با توجه به تعاملات عرصه‌های بین المللی شرایط صادارت و بازرگانی کشور بهتر خواهد شد، گفت: مناسبت های ارتباطی با کشورهای همسایه و جبهه گیری‌های اقتصادی و امنیتی با محوریت ایران در چند دهه اخیر بی نظیر بوده است و می تواند منجر به تحولات مثبت زیادی شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در دنیا تحولاتی در حال انجام است که عقربه ها و شاخص ها را به سمت مزیت ها می برد و سیستم زورگویی، استعمار، سلطه، چپاول و غارت اموال ملت ها در دنیا عملیاتی نخواهد شد و در چنین شرایطی کشور ایران که دارای مزیت های اقتصادی زیادی است، می تواند موفق باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: البته در کشور یکسری تهدیدات هم وجود دارد که باید با از بین بردن رانت در کشور، صادارت را به گونه ای رقم بزنیم که عدد و رقم های آن در استان ارزش افزوده ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا