جزئیات دیدار وزیر خارجه عربستان با رئیسی

ریال نیوز : رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: تنها دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و عربستان ناراحت هستند.

به گزارش ریال نیوز ، دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز شنبه در دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی با استقبال از برقراری روابط دو کشور مهم و اثرگذار جهان اسلام، به موسم حج و حضور مسلمانان از اقصی نقاط دنیا در سرزمین وحی اشاره کرد و افزود: اقتضای اعتقادات اسلامی، حسن همسایگی و منافع دو ملت در گفتگو و تعامل تهران و ریاض است.

رئیس جمهور با تاکید بر سیاست همسایگی دولت و اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی ندارد، به استقبال و خرسندی دولت ها و ملت های اسلامی از برقراری روابط تهران- ریاض اشاره کرد و اظهار داشت: تنها دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و عربستان ناراحت هستند.

دکتر رئیسی با بیان این که در منطقه ما مسائل و مشکلات مختلفی وجود دارد که مایه رنج امت اسلامی شده است، تاکید کرد: با همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می توان بر این مصائب و مشکلات فائق آمد و در این مسیر نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

رئیس جمهور به تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی گروه های تکفیری اشاره کرد و افزود: نتایج و تجربیات این مبارزه موفق از جمله مسائلی است که می تواند محور همکاری های دو کشور باشند.

دکتر رئیسی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن فلسطینیان که تهدیدی برای همه مسلمانان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با این رژیم نه تنها امنیت ساز نیست بلکه مخالف نظر امت اسلامی هم هست.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی فراوان از برقراری روابط دوکشور اسلامی و سفر به تهران، اظهار داشت: ما در یک مرحله طلایی قرار داریم که باید قدر آنرا بدانیم و همکاری با جمهوری اسلامی ایران زمینه بهره مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می کند.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به دستور پادشاه این کشور برای تشکیل کارگروه های مختلف برای توسعه روابط با ایران، به تلاش های کشورش برای ارتقا روابط به سطح استراتژیک اشاره کرد و افزود: همکاری های اقتصادی، توسعه ای و فرهنگی در دستور کار تهران و ریاض قرار دارد.
فیصل بن فرحان با بیان اینکه برخی از کشورهای دنیا تمایل ندارند که منطقه ما به آرامش و پیشرفت برسد، اظهار داشت: با گسترش تعامل کنونی ایران و عربستان در سطح همه کشورهای اسلامی، دستاورهای بی پایانی پدید خواهد آمد و تضمینی است برای اینکه هیچ کشور خارجی در منطقه ما دخالت نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا